Prisebnosti Brazilca se gre zahvaliti, da se vse skupaj ni končalo tragično, odzivi sedemkratnega svetovnega prvaka pa so bili nekaj dni po dogodku že drugačni kot neposredno po dirki.

Njun neusmiljen dvoboj pri 300 kilometrih na uro kakšen centimeter od zaščitnega zidu na štartno-ciljni ravnini je bil več kot le dvoboj za deseto mesto in eno točko. Njun dvoboj ima dolgo predzgodbo, ki sega v čas njunega dirkanja pri Ferrariju in poniževanja Rubensa Barrichella. "Rubens ima z Michaelom še nekaj neporavnanih računov in je moral vztrajati, bolj zaradi sebe kot zaradi kogar koli drugega," meni nekdanji dirkač Alexander Wurz, ki je dodal: "Vzrok ni bil v počasnem mercedesu ali hitrih novih pnevmatikah pri williamsu, ampak v neštetih majhnih stvareh, ki so se nabirale dolga leta." Za Barrichella, kot je po dirki priznal tudi sam, ko je rekel, da bi običajno zavrl, v tem primeru pa ni in ne bo nikoli, je bilo to nevarno prehitevanje obračun s preteklostjo. "Rubens je tvegal prav vse, a najbolj me pri tem moti, da je Michael zadnjih dvesto metrov neprestano gledal v vzvratno ogledalo in je presneto dobro vedel, kaj se dogaja za njim in potem ob njegovem dirkalniku. Vse to je delal zelo zavestno in to me najbolj skrbi. Nekdo bo moral Michaelu enkrat dopovedati, da to, kar dela, ni dobro."

Mnogi menijo, da bi tako trdoglavo lahko ravnal le dirkač, ki ima za seboj deset dirk in se še ne zaveda povsem, kaj dela na stezi, sedemkratni svetovni prvak pa bi moral to vedeti. Očitno Michael Schumacher še ni povsem dojel, kakšne so nove razdelitve vlog in razmerja moči na stezi. Pri tem bi bil Schumacher tisti, ki bi, če bi se dirkača dotaknila s kolesi, po vsej verjetnosti poletel prek zaščitnega zidu v bokse, pri tem pa bi ogrozil tudi povsem nedolžne mehanike drugih ekip.

Schumacherjev nekdanji moštveni tovariš pri Ferrariju Eddie Irvine, od katerega je neslavno štafeto podrejenega dirkača pri rdečih prevzel ravno Barrichello, je bil vse prej kot nežen z Nemcem: "Kakšen idiot. Takšen manever je jasen odraz njegove arogance, s kakršno je dirkal nekoč in dirka še danes. Misli, da je enostavno nad vsemi in da lahko vsakega porine v zid, če le hoče. To je bil značilen Schumacherjev manever, to je delal že prej, a si ni nihče drznil, da bi ga kaznoval, ker je on pač Michael Schumacher. A danes so stvari drugačne, danes ga lahko doleti kazen. Ta z desetimi dodatnimi štartnimi mesti na naslednji dirki je premila, kaznovati bi ga morali precej bolj ostro, vsaj s prepovedjo nastopanja na eni dirki, da bi se malce zamislil, ko bo naslednjič sebe in druge spravljal v smrtno nevarnost."

Veliko ostrih besed je bilo slišati tudi iz ust nekdanjega svetovnega prvaka Nikija Laude: "To je bilo nepotrebno, zelo nevarno, predvsem pa nedostojno nekoga, ki je toliko dosegel v formuli 1." Če je še po dirki Michael Schumacher precej arogantno branil početje na stezi, je po ponovnem ogledu posnetkov dan pozneje precej omilil svoje stališče: "Še enkrat sem si ogledal posnetek prehitevanja in zdaj vidim, da je bila moja reakcija preostra. Tako na stezi kot pri izjavah po dirki. Seveda sem mu hotel otežiti prehitevanje, a šel sem malo predaleč. Jasno sem mu pokazal, da bom zaprl notranjo stran steze, a potem je bilo že prepozno. Če Rubens čuti, da sem ga s tem res ogrozil, se mu opravičujem."

Rubens Barrichello pa se ne pusti omehčati, saj je dejal, da se o tej stvari ne bo pogovarjal s Schumacherjem: "Nima nobenega smisla. Vsi ga poznate, z njim se lahko pogovarjaš zelo dolgo, a bo na koncu še vedno menil, da ima prav samo on in nihče drug. Videl me je, kako se približujem, natančno je opazoval, kje sta moji sprednji kolesi, in tega, da je to delal povsem zavestno dirkač, ki ima za seboj že toliko dirk, sem se pri ponovnih ogledih posnetkov še najbolj ustrašil. Po treh letih počitka se ni prav nič spremenil. Oba sva lahko res srečna, da sva iz vsega tega izvlekla celo glavo."

Se bo iz vsega tega lahko nekaj naučil tudi Michael Schumacher in končno sebi in drugim priznal, da tudi on dela napake? Če nič drugega, je zaradi vse prej kot hitrega Mercedesovega dirkalnika njegov sloves že precej omajan in ne glede na to, da je kot lev branil vsaj eno točko na tej dirki, bi moral dojeti, da je to včasih lahko tudi preveč. Brezkompromisno demoniziranje Michaela Schumacherja pa tudi ne bi bilo pošteno, navsezadnje je to dirkač od glave do pet, zanj je ena točka v tem trenutku enako pomembna kot zmaga.