S tem na MNZ želijo voznikom začetnikom omogočiti, da spoznajo lastno vožnjo, svoje sposobnosti in druge značilnosti vožnje ter se seznanijo s posledicami in z najpogostejšimi razlogi prometnih nesreč.

Zakon o varnosti cestnega prometa določa, da je voznik začetnik voznik motornega vozila do dopolnjenega 21. leta starosti in dve leti od prve pridobitve dovoljenja, ne glede na to, ali je bilo to pridobljeno v Sloveniji ali v tujini. Voznik začetnik je tudi dve leti od prve pridobitve vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih vozil katere od kategorij A2, A ali B, čeprav že ima vozniško dovoljenje za kategorije AM, A1, B1, F ali G.

Program dodatnega usposabljanja mora opraviti voznik začetnik s stalnim ali začasnim prebivališčem v Sloveniji, kjer je tudi opravil vozniški izpit ter pridobil vozniško dovoljenje za vožnjo motornih vozil kategorije A2 ali A ali B.

Prav tako mora ta program opraviti tudi imetnik "vozniške", ki je pridobil slovensko vozniško dovoljenje za kategorijo A ali B na podlagi tujega veljavnega dovoljenja (če je od izdaje minilo manj kot leto dni), in v državi, kjer je pridobil "vozniško", ni opravil programa za voznika začetnika.

Kandidatom za voznike motornih vozil kategorij A2 ali A ali B, ki bodo opravili vozniški izpit in pridobili vozniško dovoljenje vključno do 12. avgusta, in tistim, ki bodo dovoljenje pridobili pred tem datumom ter kasneje še dodatno vozniško dovoljenje za katero iz omenjenih kategorij, se bo "vozniška" podaljšala brez opravljenega dodatnega usposabljanja.

Vsem ostalim kandidatom za voznike bo, ne glede na to, ali so opravili vozniški izpit pred uveljavitvijo določb ali ne, s 13. avgustom ob pridobitvi vozniškega dovoljenja izdan tudi karton voznika začetnika za spremljanje dodatnega usposabljanja. Ob podaljšanju dovoljenja pa se bo od njih zahtevalo tudi potrdilo o opravljenem programu dodatnega usposabljanja za voznika začetnika.

Program dodatnega usposabljanja za voznika začetnika obsega vožnjo odličnosti, ki vsebuje razgovor, samostojno vožnjo, analizo in oceno vožnje ter razpravo, pri kateri voznik opredeli svoja ustrezna ravnanja in kritične situacije med vožnjo.

V programu je tudi vadba varne vožnje s praktičnim delom in razpravo o izkušnjah udeležencev in motivih za vožnjo. Dodatno usposabljanje vključuje tudi skupinsko delavnico o varnosti cestnega prometa in psihosocialnih odnosih med udeleženci cestnega prometa.

Vožnjo odličnosti izvajajo avtošole, vadbo varne vožnje in skupinske delavnice pa pooblaščene organizacije, seznam izvajalcev bo objavljen na spletnih straneh MNZ.