Ogljikove molekule v obliki nogometne žoge so znane tudi kot "buckyballs“, na Zemlji pa so jih že odkrili pred 25 leti, umetno so jih namreč proizvedli v laboratoriju. Sedaj pa se je izkazalo, da molekule resnično obstajajo v vesolju.

Pri teh molekulah gre za „tretji tip ogljika“, prva dva tipa sta grafit in diamant. Sestavljene so iz šestdesetih atomov ogljika, porazdeljenih v tridimenzionalno sfero. Atomi so povezani v izmenjujočih se vzorcih šestkotnikov in petkotnikov, tako da so videti natanko kot nogometna žoga.

Sicer molekule spadajo v razred molekul, imenovanih „buckministerfullereni“, po Richardu Buckminister Fullerju, ki si je zamislil geodetsko kupolo, ki so ji molekule tako podobne.

Ekipa raziskovalcev, ki jo je vodil Jan Cami s kanadske univerze Western Ontario, je velike objekte odkrila s pomočjo Nasinega infrardečega teleskopa Spitzer. Cami in kolegi niso iskali točno teh molekul, a jih zaradi njihovih značilnosti niso mogli zgrešiti. „Oscilirajo in vibrirajo na veliko različnih načinov, s tem pa so v stiku z infrardečo svetlobo različnih valovnih dolžin,“ je pojasnil profesor Cami.

Ko je teleskop zaznal te valovne dolžine, je Cami vedel, da gleda signal največjih molekul, kar so jih kdaj odkrili v vesolju. „Nekateri moji študenti me kličejo svetovni rekorder,“ je Cami povedal za BBC. „A mislim da v tej kategoriji ni rekorda.“