Po zakonu ima stranka v postopku 15-dnevni pritožbeni rok in šele po izteku tega roka bodo lahko na zbornici predstavili svoje ugotovitve. Pojasnila pa je, da so ugotovitve njihovega nadzora podobne ugotovitvam nadzora, ki ga je opravilo ministrstvo za zdravje - torej sistemske pomanjkljivosti, ki so prispevale k nesrečni smrti makedonskega državljana.

Slednji je konec maja zaradi ostrih bolečin v prsih odšel v službo za nujno medicinsko pomoč Zdravstvenega doma Ljubljana. Tam so mu povedali, da nima urejenega zdravstvenega zavarovanja in da obstaja možnost, da bo moral plačati do 100 evrov za pregled. Zato se je odločil, da gre domov, a kasneje umrl v ljubljanskem hotelu Lipa.

Direktor direktorata za zdravstveno varstvo na ministrstvu za zdravje Janez Remškar je 2. julija ob predstavitvi ugotovitev inšpekcijskega nadzora ministrstva opozoril, da je neurejeno zavarovanje bolnika sistemski problem države in bo treba čim prej sistemsko urediti problem neplačevanja zdravstvenega zavarovanja, s čimer bi podobne dogodke v prihodnje lahko preprečili.

Komisija ministrstva, ki je izvedla upravni nadzor, je na ravni Zdravstvenega doma Ljubljana ugotovila pomanjkljivosti predvsem pri razvrščanju bolnikov glede na nujnost obravnave (triaža) in neprimernosti prostorov urgence, ki otežujejo komunikacijo med osebjem in bolniki, je tedaj pojasnil Remškar.

Poleg tega na urgenci obravnavajo zelo visok odstotek nenujnih primerov, kar otežuje delo zaposlenih, v sami organizaciji tudi ni izdelanega sistema komunikacije, sistem izobraževanja pa je predpisan, a se vseh predpisov ne upošteva dosledno, je tedaj še navedel Remškar.