Dubajski letalski prevoznik Emirates je naročil 30 Boeingovih letal 777-300ER, ki po objavljenih cenah stanejo skupno 9,1 milijarde dolarjev. Kot je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP dejal glavni izvršni direktor družbe šejk Ahmed bin Said al Maktum, naročilo odraža njihov načrt širitve mreže letalskih povezav po svetu, ki že sedaj pokriva šest kontinentov. Poleg tega z moderno floto ne bodo samo povečali udobja potnikov, ampak tudi izboljšali učinkovitost poslovanja, je dodal.

Družba Emirates je že pred tem kupila 71 letal istega modela 777, pred mesecem dni pa je sklenila največjo pogodbo v zgodovini civilnega letalstva, ko je naročila 32 Airbusovih letal A380 s kataloško vrednostjo 11,5 milijarde dolarjev.

Airbus pa je danes sklenil posel z novo ameriško družbo Air Lease Corporation za 51 letal iz družine modelov A320, in sicer 31 letal A320 in 20 letal A321. Posel je po objavljenih cenah skupno vreden 4,4 milijarde dolarjev.

Glavni izvršni direktor Air Lease Corporation Steven F. Udvar-Hazy po poročanju AFP pravi, da naročena letala "dosegajo in presegajo standarde, kot so nizki stroški poslovanja, učinkovitost pri gorivu, prijaznost okolju in prilagajanje v poslovanju, ki so pomemben del v današnjem letalstvu".

Letalski sejem, ki se je začel danes in na katerem se predstavlja več kot 1000 proizvajalcev iz 38 držav, naj bi pokazal, kakšno je stanje v letalstvu po dveh letih padca zaradi krize. Kot je poročala ameriška tiskovna agencija AP, analitiki pričakujejo, da bodo nova komercialna letala naročili predvsem kupci iz močnih razvijajočih se trgov Bližnjega vzhoda in Azije, medtem ko poslov v obrambnem delu naj ne bi bilo.

Najbolj naj bi si po krizi opomogle azijske in severnoameriške družbe, medtem ko naj bi Evropa zaostajala. Okrevanje naj bi zavirale stavke pri nekaterih prevoznikih, dolžniške težave evropskih držav in vulkanski pepel, ki je spomladi ohromil del letalskega prometa v Evropi.