Haydnovo Stvarjenje razburja duhove že od svoje praizvedbe leta 1798, ko je presunjeno množico po poslušanju oratorija morala miriti celo policija na konjih. Haydn je s tem delom presegel samega sebe, saj je ustvaril monumentalno življenjsko delo, v katerem je spojil različne glasbene smernice 18. stoletja, s tem pa začrtal pot tudi romantičnemu oratoriju. Haydn je bil sicer izjemno plodovit skladatelj, samo med svojima obiskoma v Londonu (v letih 1791 in 1794) je recimo zložil kar dvanajst simfonij, veliko komornih skladb in vokalnih del. Njegov celotni kompozicijski opus obsega kar 104 simfonije, kar ga postavlja na prvo mesto med simfoničnimi skladatelji. Napisal je tudi več kot 80 godalnih kvartetov, 50 klavirskih sonat, številne opere, koncerte, ofertorije, maše, oratorije in pesmi skupaj kar 750 avtorskih del in 330 priredb.

Münchenski filharmoniki sicer delujejo že od leta 1893, na visoko izvedbeno tehnično in umetniško raven pa so prišli pod vodstvom Felixa Weingartnerja (1898-1905). Njihovo zvočno podobo so nadalje pilili Ferdinand Löwe (Brucknerjev učenec), Siegmund von Hausegger in Oswald Kabasta. Med drugo svetovno vojno so münchensko dvorano Tonhalle uničili, ponovni zagon pa je orkester doživel s Hansom Rosbaudom in Rudolfom Kempejem ter pozneje, že v 80. letih, še s Sergiujem Celibidachejem. Ta je glasbenike popeljal tudi v Južno Ameriko in Azijo, tam pa je ta orkester še potrdil sloves "poklicanega" izvajalca Brucknerjeve glasbe. Filharmonike je pozneje vodil še James Levine ter jih med drugim popeljal na londonske Promenadne koncerte, od leta 2003 pa je generalni glasbeni direktor orkestra Christian Thielemann. Münchenski filharmonični zbor so zasnovali nekoliko pozneje kot orkester, s svojimi približno stotimi pevci pa si je kmalu utrdil primat med nemškimi vokalnimi ansambli.

Dirigent Thomas Hengelbrock je poleg dirigiranja dejaven tudi na muzikološkem in gledališkem področju ter se posveča različnim slogovnim obdobjem. Obudil je denimo pozabljeni Lottijev Requiem, prav tako živahno sodeluje tudi s sodobnimi skladatelji. Rad ima scenske projekte, v katerih se družijo glasba, literatura in ples. Drugače pa sta na pobudo Hengelbrocka nastala znana zbor in ansambel Balthasarja Neumanna, maestro je vodil tudi Nemško komorno filharmonijo v Bremnu in Ljudsko opero na Dunaju, pa tudi druge nemške simfonične orkestre. Redno dirigira v Pariški operi, Kraljevi operni hiši v Londonu in na Salzburških poletnih igrah.