Da gre pri nogometu več kot le za športno igro, dokazujejo sponzorji, ki so v letošnje SP v JAR vložili rekordne vsote denarja. Po nekaterih podatkih naj bi uradni sponzorji SP s krovno svetovno nogometno organizacijo (Fifa) podpisali pogodbe v višini več kot 90 milijonov evrov, Fifa pa naj bi tudi zato letos za kar osemdeset odstotkov povečala prihodke v primerjavi z zadnjim SP v Nemčiji. "Letošnje SP je spremenilo miselnost številnih oglaševalcev, ki so dolgo časa verjeli, da sponzorstvo ni učinkovito trženjsko-komunikacijsko orodje. Sponzorji so v komuniciranje svojih sponzorstev letos vložili veliko več sredstev kot v preteklih letih, veliko primerov pa je bilo tudi tako imenovanega marketinga iz zasede. To pomeni, da podjetja, ki niso uradni sponzorji, uporabljajo dovoljene elemente nogometa, na primer žogo, v svojih trženjsko-komunikacijskih aktivnostih," ocenjuje letošnje SP samostojna svetovalka na področju športnega marketinga in komuniciranja sponzorstev Vesna Stanić.

Najvišja letna sponzorska pogodba znaša 200.000 evrov

Ker ima Nogometna zveza Slovenije s svojimi sponzorji sklenjene dveletne pogodbe, nam vodja sektorja za marketing, PR in IT pri NZS Uroš Stanič ni znal razkriti sponzorskega dobička, ki ga je NZS ustvarila ob odhodu na SP. Čeprav slovenska ekipa ne velja za oglaševalsko najbolj zanimivo reprezentanco v nogometnem prostoru, pa je uspelo NZS kljub vsemu pred odhodom na SP pridobiti nekaj novih sponzorjev. "NZS ima sklenjene pogodbe z osmimi sponzorji tako med kvalifikacijami kot med samim SP. Leta 2002 je bilo drugače, saj so sponzorske pogodbe potekle takoj po kvalifikacijah. Med takratnim SP smo prišli do nekaterih velikih sponzorjev, ki pa so sodelovali z NZS zgolj med prvenstvom. Tudi letos se je nam po uvrstitvi na SP pridružilo pet novih sponzorjev, od katerih bodo štirje ostali z nami tudi v prihodnjem dveletnem ciklu," pravi Stanič, ki je pred tem za Dnevnik razkril, da je najvišja letna sponzorska pogodba, do katere lahko pridejo ob trenutnih razmerah na oglaševalskem trgu, znašala 200.000 evrov.

Da predstavlja nogometno svetovno prvenstvo veliko priložnost za oglaševalce, dokazujejo tudi podatki o gledanosti slovenskih tekem na letošnjem SP. Vršilec dolžnosti generalnega direktorja RTV Slovenija Anton Guzej je pred dnevi sporočil, da naj bi prihodki od reklam med SP znašali približno tri milijone evrov in naj bi bili tako dvakrat višji od podobnih prihodkov med prejšnjim nogometnim svetovnim prvenstvom. Prenos nogometne tekme med Slovenijo in ZDA si je na primer ogledalo povprečno kar 26,7 odstotka ali 521.200 gledalcev, starih nad 4 leta, kar predstavlja 81-odstotni delež vseh gledalcev televizije v času prenosa. Podobni rezultati so bili doseženi med SP leta 2002, ko je za prenose skrbela televizijska postaja Kanal A.

"SP v JAR je bilo za NZS samo ogrevanje"

Čeprav se na prvi pogled zdi, da bo NZS zaradi nastopa na SP letos lahko poslovala pozitivno, pa so vodilni možje na NZS že na redni letni skupščini letošnjega aprila govorili o izpadu prihodkov, ki naj bi ga nadomestili v naslednjih letih. V načrtu za letošnje leto naj bi bili tako odhodki (8,850.600 evrov) za 295.000 evrov višji od prihodkov. Delno naj bi bil za to kriv tudi projekt svetovnega prvenstva v JAR, ki naj bi po prvih ocenah NZS stal 1,46 milijona evrov. Kljub vsemu pa se po mnenju poznavalcev športnega marketinga NZS za minus ni treba posebno bati. "Ne glede na rezultat na SP je slovenska reprezentanca v najboljšem možnem obdobju za pridobivanje novih sponzorjev. Ne samo pri slovenskih podjetjih, saj bi lahko sedaj še večjo vlogo odigrale multinacionalke. Anglija je zaradi negativnih zgodb, ki so se pojavljale med SP, zagotovo v slabšem položaju. Slovensko ekipo čaka še veliko skupnih nastopov za reprezentanco in mislim, da tako njihov največji športni kot tudi sponzorski vrhunec šele prihaja. SP v JAR je bilo za njih samo ogrevanje," je prepričana Stanićeva. Dodajmo, da je samo uvrstitev Slovenije na svetovno prvenstvo NZS prinesla okoli šest milijonov evrov prihodka in okoli 4,5 milijona evrov odhodkov, pri čemer so upoštevane tudi nagrade nogometašem, ki znašajo približno petdeset odstotkov celotnega zneska prihodkov.