Kot je na novinarski konferenci pojasnil Janković, je bila Mestna občina Ljubljana (MOL) lastnica 210 kvadratnih metrov omenjenega zemljišča ob Cesti dveh cesarjev, ki ga je po 300 evrov na kvadratni meter prodala podjetju VAZ.

Po poročanju Financ je podjetje sicer lani kupilo 1,5 hektarja velik travnik za 2,7 milijona evrov. Po sprejetju novega izvedbenega prostorskega načrta (IPN) bo na omenjenem zemljišču mogoče zgraditi 18 tisoč kvadratnih metrov stanovanjskih površin, s čimer se bo vrednost zemljišča zvišala vsaj za polovico, pišejo Finance.

Župan je obenem zanikal navedbe Financ, da naj bi bil povezan s podjetjem VAZ, in poudaril, da so v zadnjem času v mestu uredili 40 hektarjev zelenih površin.

Kot navajajo Finance, je po zdaj veljavni prostorski ureditvi zemljišče namenjeno parkovnim, športnim in rekreacijskim površinam, na njem pa velja prepoved spreminjanja prostorskih aktov in izvajanja gradenj, dokler ne bo sprejet državni lokacijski načrt za zagotavljanje poplavne varnosti jugozahodnega dela Ljubljane, kar bo predvidoma prihodnje leto. Po podatkih republiške geodetske uprave pa naj bi šlo za njive in travnike, na katerih je nekaj črnih gradenj, še piše časnik.

Janković v zvezi s tem odgovarja, da ni šlo za kmetijsko zemljišče, ampak za nezazidano stavbno zemljišče, ki so ga prodali "na osnovi zakonodaje in po zelo visoki ceni". Kot pojasnjuje, je namreč MOL svoj del zemljišča z brezplačnim prenosom dobila od Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov RS (SKZG) ter ga pozneje prodala, ker je bila manjšinska solastnica in z njim "ni imela kaj početi".

Mestni svet bo IPN sicer obravnaval na seji 5. julija. Kot je danes dejal župan, zadnje soglasje okoljskega ministrstva pričakuje v tem tednu. Od 700 hektarjev kmetijskih površin se po Jankovićevih besedah 500 hektarjev spreminja v zazidljive samo zaradi prilagajanja dejanskemu stanju v naravi.

Svetniki SDS zaradi tveganja, da bo nov IPN sprejet pod hipoteko prevare, zlorab in okoriščanja z notranjimi informacijami, Jankovića pozivajo, da sprejem tega akta umakne z dnevnega reda in ga prestavi na eno od naslednjih sej. Želijo namreč, da se v javnosti postavljena vprašanja glede spreminjanja namembnosti zemljišč tudi ob avtocestnem postajališču Barje ter med Brdom in Podutikom pred glasovanjem mestnih svetnikov razčistijo.