Potem ko so potencialni kupci oddali nezavezujoče ponudbe, naj bi bili v drugi fazi povabljeni k oddaji zavezujočih ponudb, v katerih bi se natančneje izjasnili o nakupu. Sicer pa naj bi tudi vodstvo Istrabenza in Droge Kolinske dalo vedeti, da si želijo kupca iz branže, ki bi zgodbo o Drogi Kolinski razvijal tudi v prihodnosti.

"V skupnem interesu je iskati takega kupca, ki bo Drogo Kolinsko videl kot veliko podjetje na Balkanu in v Evropi," je dejal Šorgo. Tega, da bi Drogo Kolinsko prepustili borznim špekulantom, po njegovem mnenju ne bodo dopustili. Sicer pa naj bi bila še vedno odprta tudi možnost, da Istrabenz Droge Kolinske ne proda in poskuša denar za poplačilo terjatev zbrati z drugimi prodajami.

Nekateri neuradni viri ob tem zatrjujejo, da prodaja Droge Kolinske za poplačilo 100 milijonov evrov dolga ni nujna. Istrabenz bi lahko dovolj denarja iztržil s prodajo 51-odstotnega deleža v družbi Instalacija. Prodaja pa po navedbah omenjenih virov ne diši Petrolu, lastniku preostalih 49-odstotkov deleža, ker zaradi določb o varstvu konkurence ne bi mogel uresničiti predkupne pravice. Petrol je pred časom za časnik Finance zatrdil, da ni možno, da bi kupil delež v Instalacijah.

"Raje bi videli domačega lastnika, ki bi ohranjal kakovost in število delovnih mest," pa je o morebitnih kupcih Droge Kolinske za STA dejal sekretar Obalne sindikalne organizacije Evro Brozič. Po njegovem bi bilo potrebno zagotoviti, da s prodajo podjetje ne bo pahnjeno v stagnacijo.

Zanimanja za prodajo Droge Kolinske naj bi bilo po neuradnih informacijah precej, uprava pa naj bi v zadnjem času s tem v zvezi v Portorožu opravila več sestankov. Drugi neuradni viri pa opozarjajo, da se v zvezi z Drogo Kolinsko veliko špekulira, da resnih kupcev ni ter da so bile vse doslej ponujene cene nizke.

Da bi Istrabenzov 89-odstotni delež v Drogi Kolinski lahko kupilo katero od domačih podjetij, ne gre pričakovati, menijo poznavalci razmer. Droga Kolinska naj bi bila za slovenske razmere prevelika, domača podjetja pa bi v najboljšem primeru želela katero do Droginih linij.

Hrvaška skupina Atlantis v lasti Emila Tedeschija, ki je pred časom potrdil oddajo nezavezujoče ponudbe, naj bi izpadla iz igre. Poznavalci obalnega gospodarstva ob tem ugibajo, da bi se bilo pri potencialnih kupcih bolj kot na hrvaški potrebno ozreti na srbski trg, na katerem je Droga Kolinska dobro prisotna.

Med potencialnimi kandidati za nakup Droge Kolinske naj bili po pisanju Financ, ki se sklicujejo na poročanje hrvaškega medija bussines.hr, med drugim naložbeni skladi Mid Europa, Advent in Warburg Pincus. Ob tem pa neuradni viri opozarjajo na nevarnost, da bo Drogo Kolinsko bodoči kupec "razdelil" in dele proizvodnje nato po višji ceni prodajal naprej.