Preiskovalci so ugotovili, da je bil v pilotski kabini v času nesreče poveljnik zračnih sil Andrzej Blasnik. Ruska preiskovalna komisija je sporočila, da je po pregledu črnih skrinjic ugotovila, da je kopilot na višini 80 metrov od glavnega pilota zahteval, naj ne pristane in ponovno dvigne letalo. Pilot naj njegove zahteve ne bi upošteval.

Podatek, da je letalo TU-154 do zadnjega trenutka letelo z vključenim avtopilotom, pa naj bi pričal, da je bilo namerno zrušeno. Kaczynskega in druge državne predstavnike naj bi po tem prepričanju namerno ubili.

Poljski mediji: Letalo strmoglavilo zaradi motenj signala GPS

Poljski mediji trdijo, da je avtopilot, ki deluje s pomočjo GPSa, dobival napačne podatke, saj naj bi nekdo namerno motil signal. Motenje signala GPS je sicer precej pogost postopek pri varovanju pomembnih vojnih ali strateških objektov. Pri tem signal prihaja z zamudo, kar zazna tudi avtopilot oziroma računalnik v letalu – pilot pa zaradi napačnih podatkov ne uspe pravočasno reagirati.

Poljski mediji še navajajo, da bo ruska preiskovalna komisija Poljski v kratkem predala kopije posnetkov črnih skrinjic, s katerimi naj bi se dokopali do resnice.

Skeptiki pa dvomijo, da bodo Rusi predali originalne posnetke oziroma, da bodo zabrisali sledi, ki bi nakazovale na motenje signala GPS. Zato so se pojavile zahteve, naj Rusija izroči črne skrinjice in ne kopij posnetkov.