Na občinski razpis za izbiro zasebnega partnerja za vzpostavitev in upravljanje javnega sistema izposoje koles na območju Ljubljane se je prijavil en ponudnik, in sicer podjetje Europlakat. Z javno-zasebnim partnerstvom želijo na občini vzpostaviti sodoben sistem izposoje koles, načrtujejo najmanj 20 izposojevalnic s skupaj najmanj 200 kolesi. Pogodbe s podjetjem še niso podpisali, saj trenutno še potekajo usklajevanja, so za STA pojasnili na občini.

Kot je prejšnji teden na novinarski konferenci dejala koordinatorka projekta Civitas Elan Zdenka Šimonovič, želijo varno kolesarjenje promovirati tudi s prireditvami v maju. Predstavniki danskega veleposlaništva in Mestne občine Ljubljana bodo letošnjo kolesarsko obdobje v ponedeljek odprli z razstavo Sanje na kolesih - danska kultura kolesarjenja za trajnostno mesto, ki bo v atriju mestne hiše odprta do 10. maja.

Iz začetne pobude danskega veleposlaništva za spremljevalne dogodke ob razstavi se je s sodelovanjem različnih partnerjev na pobudo skupine Civitas Elan razvila vrsta prireditev, so zapisali na spletni strani občine. Skupina podnebnih zagovornikov pod okriljem organizacij British Council v Ljubljani in Umanotera pripravlja akcijo V troje - s kolesom na delo. Njen namen je spodbuditi zaposlene, da bi namesto avtomobila za prevoz na delo uporabljali kolo in tako zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida.

Ustvarjalne delavnice za otroke

Predstavniki Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter združenja staršev in otrok Sezam bodo pred mestno hišo pripravili ustvarjalne delavnice za otroke, kjer bodo lahko poslikali čelade. V ponedeljek pripravljajo tudi kolesarski izlet po Ljubljani, pred mestno hišo pa bo prav tako tudi svetovalnica o zdravju na kolesu, ki jo vodi Center za preprečevanje kroničnih bolezni (Cindi) Slovenija. Cindi ob svetovnem dnevu gibanja, 10. maju, pripravlja tudi brezplačno preizkušnjo telesne pripravljenosti.

Svoje uslužbence bodo k uporabi kolesa namesto avtomobila spodbudili tudi na ministrstvu za zunanje zadeve v sodelovanju z urbanističnim inštitutom. Zadnje tri sobote pa bodo na Cankarjevi cesti organizirali brezplačen servis koles.

Na Bregu bo 27. maja razstava različnih koles ter kolesarskih pripomočkov, zvečer pa tam pripravljajo tudi druženje z ljubljanskim županom Zoranom Jankovićem in tujimi veleposlaniki v Sloveniji na temo varnega kolesarjenja. Mesec kolesarjenja se bo zaključil 3. junija.

Kolesarjev v prestolnici vse več

Kot meni predsednik Ljubljanske kolesarske mreže, društva za vzpodbujanje kolesarstva in trajnostnega prometa, Gašper Žemva, je kolesarjev v Ljubljani vse več, urbana kolesarska sezona pa se je razširila na celotno leto.

V društvu so, kot je pojasnil za STA, pripravili seznam 19 pobud, ki se nanašajo na izboljšave v kolesarski infrastrukturi in ki so jih prejšnji teden tudi predstavili na republiški direkciji za ceste. Njihov cilj je kolesarjem prijazna infrastruktura. Med drugim predlagajo ukinitev robnikov na začetkih in koncih kolesarskih stez, spremembo sistema klančin, opustitev količkov ob kolesarskih stezah, podaljšanje zelenih signalov za kolesarje in pešce v križiščih, uvedbo prevozov koles na avtobusih izven mest ter zimsko in spomladansko čiščenje kolesarskih stez.

Posluh za kolesarje se po mnenju Žemve izboljšuje, čeprav počasi. Kolesarsko infrastrukturo pestijo načrtovalski prijemi, ki favorizirajo uporabnike motornih vozil. Njim se umikajo kolesarske steze v križiščih in v desnih zavijalnih pasovih, pojasnjuje.

Varnost poveča število kolesarjev

"Za kolesarje je najbolj pomembna varnost. Bolje kot je poskrbljeno za varnost kolesarjev, več jih bo videti v mestu," poudarja Žemva. Varnost pa po njegovih besedah poveča tudi večje število kolesarjev na ulicah, saj so jih tako vozniki bolj vajeni.

Z izgradnjo in dokončanjem ljubljanske kolesarske mreže se bo po njegovem mnenju več ljudi počutilo varnih pri kolesarjenju, zato jih bo več sedlo na kolo. Ob tem pa je treba tudi ozaveščati ljudi, da je vožnja s kolesom bolj hitra, ekonomična in zdrava kot vse ostale oblike urbanega transporta.

S kolesarnicami v Ljubljani, kot ocenjuje, zaenkrat ni težav, primanjkuje pa jih na Cankarjevi in Čopovi ulici ter na železniški postaji.

Graditi na kulturi kolesarjev

Graditi pa je treba tudi kulturo kolesarjev. Nekateri vozijo v napačno smer in brez prižganih luči ponoči ter tako izzivajo nesrečo, nekateri preveč hitijo med pešci na območjih za pešce, pojasnjuje Žemva. Avtomobilisti se po njegovih besedah počasi navajajo na kolesarje, prihaja namreč do izsiljevanj prednosti. Avtomobilistom primanjkuje uvidevnosti in vljudnosti, da bi pešcu, ki stoji na prehodu za pešce, ustavili. Pa vendar je stanje v Ljubljani mnogo boljše kot pred leti, ocenjuje Žemva.

V Ljubljanski kolesarski mreži pozdravljajo pobudo Civitas Elan, ki stremi k viziji Ljubljane kot trajnostnemu prometu prijaznega mesta.