Evropska uredba o pravicah letalskih potnikov pa določa tudi, da je letalski prevoznik dolžan potnikom zagotoviti obroke hrane, osvežilne napitke ter prenočišče, če je to potrebno. Potnikom svetujemo, da shranijo vsa dokazila o stroških, nastalih zaradi odpovedi leta," dodajajo.

Sicer pa mora, opozarjajo na ZPS, letalski prevoznik v takem primeru ponuditi izbiro med povračilom kupnine v roku sedmih dni za vozovnico za neopravljene dele poti oziroma tudi za opravljene dele poti, če let ne služi več vašemu prvotnemu namenu, ter do čimprejšnjega brezplačnega leta na mesto odhoda ali brezplačnim prevozom v namembni kraj pod primerljivimi pogoji v najkrajšem možnem času oziroma pozneje, ko vam ustreza, glede na razpoložljivost sedežev.

Direktorica Urada za RS za varstvo potrošnikov Mojca Burgar med drugim opozarja tudi na vprašanje, do kakšne višine lahko segajo stroški nastanitve in prehrane, da jih bodo prevozniki upoštevali. Treba pa je ločiti med povračilom stroškov in med odškodnino, še dodaja. Med stroške spada denar, porabljen za nastanitev in prehrano v času, ko let ni bil mogoč. Vsa preostala škoda, ki je lahko materialna ali nematerialna, pa spada med odškodnino in je letalske družbe niso dolžne povrniti potnikom.

Letalski prevozniki se trenutno srečujejo s kar dvema primeroma višje sile - eno so vremenski pogoji in drugo odločitev pristojnih o zaprtju zračnega prostora, opozarja Petra Kjuder iz Adrie Airways. "Na oboje letalski prevoznik nima nikakršnega vpliva. Če že ne moremo govoriti o izključeni odgovornosti, lahko trdimo, da je odgovornost omejena v celoti." Po njihovem torej letalski prevozniki, ker gre za višjo silo, niso dolžni poskrbeti za prenočišča potnikov, ki so obtičali zaradi odpovedi letov. Sicer pa v družbi pravijo, da spoštujejo pravne akte in enako je z omenjeno uredbo. "Vsem našim potnikom zagotavljamo pravico do obveščenosti, oskrbo, kot je to primerno, in povrnitev cene vozovnice oziroma spremembo poti."