Prejšnji teden smo v Dnevniku pisali o ogorčenju Trentarjev, ki imajo zaradi zaprtega Vršiča nemalo težav in ne nazadnje zaradi upada turistov tudi gospodarsko škodo. Ne morejo razumeti, kako so lahko v tujini vso zimo spluženi precej višji prelazi, pri nas pa ne. Več razumevanja bi pričakovali tudi od Direkcije RS za ceste, češ da bi dela pod popolno zaporo lahko izvajali pozimi, ko je cesta tako ali tako zaprta, turistov pa malo. Izrazili so bojazen, da bo tudi letos cesta zaprta zaradi del in to se je zdaj uresničilo komaj nekaj dni po odprtju.

"Odsek regionalne ceste na Vršič je v zelo slabem stanju in vozišča ni več mogoče preplastiti z vzdrževalnimi deli. Zato je treba izvajati zahtevnejša gradbena dela na sanaciji zgornjega ustroja vozišča, ureditvi odvodnjavanja ter sanaciji podpornih in opornih konstrukcij," pojasnjuje Nina Rangus iz službe za stike z javnostjo v Direkciji za ceste. V zadnjih treh letih so dokončali preplastitev ceste na odseku od petega do skoraj sedmega kilometra, lani pa so Rusko cesto (pod zelo podobnimi "dnevnimi" zaporami) prav tako obnavljali na enem od bolj zahtevnih odsekov. Tokrat je na vrsti odsek od kilometra 3,4 do 4,4. "Pozimi zaradi snega in nizkih temperatur gradnja na tako visoki nadmorski višini ni mogoča, cesta mora biti namreč kopna, pozimi pa je na njej tudi do pet metrov snega. Tudi asfaltiranje je mogoče le pri temperaturi, višji od desetih stopinj. Letošnja dela, ki obsegajo rekonstrukcijo vozišča, menjavo celotne voziščne konstrukcije, sanacijo podpornih in opornih konstrukcij, izvedbo varovalnih ograj in ureditev odvodnjavanja, izvaja Cestno podjetje Kranj," so še sporočili z Direkcije za ceste. Naložba, ki jo krije ministrstvo za promet, je vredna 440.000 evrov. Na Direkciji so pojasnili še, da se zavedajo, da predstavlja neprevoznost ceste čez prelaz Vršič v zimskem času veliko nevšečnosti za turistične delavce in prebivalce Trente, zato so že pripravili določene ukrepe, s katerimi bodo poskušali zagotoviti prevoznost ceste skozi vse leto.