V povprečju si je oddajo ogledalo 24 odstotkov Slovencev, ki pripadajo tej starostni skupini oziroma 58 odstotkov gledalcev iz te skupine, ki so bili v nedeljo zvečer pred televizijskimi zasloni. Za primerjavo, zadnja sezona As ti tud not padu je imela v istem terminu približno za polovico nižjo gledanost. Slovenija ima talent je po trditvah Pro Plusa tako za cele tri odstotne točke presegla rating lanske finalne oddaje resničnostnega šova Kmetija slavnih in dosegla enakovreden rating najbolj gledanega dogodka preteklega leta na slovenskih televizijah - kvalifikacijske nogometne tekme med Slovenijo in Rusijo.

Ena od osnovnih delitev človeštva je tista na ljudi, ki govorijo, pojejo, igrajo, in tiste, ki to poslušajo ali gledajo. Na tiste, ki vodijo, in tiste, ki sledijo. Na tiste, ki so na odru, in tiste, ki so pod njim ter se onim na njem čudijo. Večina bi bila rada prvo, vendar pa to uspe le redkim. Priti do odra je težko, a hotenje obstaja, zato vzpodbuditi upe ni težko. To možnost je ljudem ponudila tudi v nedeljo začeta oddaja Slovenija ima talent, katere osnovni namen je pa kakopak čim višji ratingi gledanosti.

Presežena pričakovanja

"Oddaja Slovenija ima talent je presegla naša pričakovanja. Že med pripravo oddaje smo vedeli, da imamo v rokavu dobrega aduta, nedeljski ratingi pa so lestvico dvignili zelo visoko," je povedal programski vodja Pro Plusa Branko Čakarmiš.

Spet doma z Mariom Galuničem na TV Slovenija, ki v nedeljo zvečer predstavlja neposredno konkurenco oddaji Slovenija ima talent, si je ob približno istem času ogledalo povprečno 14,3 odstotka ali 263.800 Slovencev, starih nad 10 let, oziroma 28 odstotkov vseh gledalcev iz te skupine, ki so takrat gledali televizijo.

Podatki o televizijskih ratingih obeh omenjenih oddaj med seboj sicer niso primerljivi, saj so ciljna starostna skupina Pop TV gledalci, stari med 18 in 49 let, ciljna skupina javne televizije pa gledalci, stari nad 10 let.

Na vprašanje, kako je zadovoljen s kakovostjo nastopajočih, je Čakarmiš, ki je tudi član žirije, dejal, da ga veseli, da so imeli na odru celotno paleto nastopajočih, saj to naredi oddajo bogatejšo. "Morda me je še najbolj presenetilo dejstvo, da talent v Sloveniji ni rezerviran samo za eno generacijo in samo za Ljubljano," je dodal. Kot izhaja iz izjav nekaterih kandidatov za zvezdnike, kakršen je Enes K., ki je v brezhibni Milić Vukašinović opravi brenknil Crnog leptira ter izjavil, da ga zanima predvsem slava, je 55.000 evrov nagrade za večino kandidatov povsem drugotnega pomena. No, pomislek, da je tolikšno slo po slavi v življu vzbudil šele novodobni kapitalizem, je vsaj deloma zmoten. V socializmu je obstajala oddaja Pokaži kaj znaš, s katero je novačila talente, hkrati pa polnila program tedaj ena in edina RTVS.

Danes je tehnoloških možnosti za vstop v eter več, temu primerno nižja je pa očitno tudi samokritičnost kandidatov do lastne talentiranosti. Ne čudi, da so nekateri, v nedeljo že propadli, izjavili, da je bila žirija prestroga.

Prodajalci paprik

Očitno niso videli, kaj je Sead Lipovaća kot član žirije v Vojni bendov, podobni iskalnici talentov na neki bošnjaški televiziji, pred časom počel akterjem: "Fantje, saj ne da ne znate igrati, vendar pa, če še niste dojeli, je v rokenrolu imidž zelo pomemben, ti basist pa v tej beli majici recimo izgledaš prej kot prodajalec paprik na tržnici kot pa človek za na oder," je samo eden od sesuvalnih biserov, s katerimi se je spravljal na nastopajoče.

Da strogosti ne manjka tudi žiriji v oddaji Slovenija ima talent, je vzpodbudno in ne nazadnje tradicionalno. Marjanca Vojnovič, upokojena redaktorica oddaje Pokaži kaj znaš, pripoveduje: "Naj takoj rečem, da je amaterizem v zabavno glasbo vstopil že v šestdesetih letih. Za oddajo Pokaži kaj znaš so potekale avdicije, na kateri so bili izbrani talenti, temu je pa sledila obdelava. Tako je Ivanka Kraševec prišla v Ljubljano na RTV Ljubljana potem, ko se je pojavila na avdiciji v Beli krajini. Na snemanju oddaje so se za sodelovanje, na primer, dogovorili Lojze Slak in Fantje iz Praprotna, ki so v oddaji nastopali samostojno. Nastopil je celo Trio Lorenz in še marsikdo. Spominjam se fantastičnega tenorja Džekija, ki so ga hoteli izšolati Avstrijci, vendar pa iz njega potem ni bilo nič. Če strogo vzamemo, so bili diletanti vsi kandidati, vendar pa sem imela na avdicijah s seboj recimo Boruta Lesjaka, ki je zadeve popravljal na licu mesta." Kot že na mnogih podobnih natečajih za talente, ki na koncu vedno navržejo tudi koga res nadarjenega, je bilo ob resnično široki paleti netalentov tudi v nedeljo zvečer opaziti tudi vsaj dva pevca, ki sta pritegnila pozornost.