Vendar - kot je mogoče slišati med našimi evropskimi poslanci - podpora njegovi kandidaturi ni povsem gotova. Ne gre namreč zanemariti, da SDS njegovemu imenovanju na to mesto odločno nasprotuje (pred mesecem dni so v odprtem pismu premierja Pahorja celo pozvali, naj vlada o tej kandidaturi ponovno razmisli), iz Bruslja pa že prihajajo informacije, da se nekateri slovenski poslanci v evropskem parlamentu pri kolegih v najmočnejši politični skupini Evropske ljudske stranke (EPP) trudijo, da bi Cviklu preprečili pot v Luksemburg.

Tako naj bi po evropskem parlamentu krožile kopije nekaterih novinarskih člankov, ki naj bi dokazovale neprimernost Cvikla za to mesto. Vendar pa slovenski poslanec iz vrst SDS Milan Zver zanika, da bi on ali njegovi strankarski kolegi sprožili kakšno akcijo za zaustavitev Cviklovega imenovanja. Na plenarnem zasedanju ga sicer ne nameravajo podpreti, se mu pa - kot pravi Zver - "ta tema trenutno ne zdi dovolj pomembna, da bi se posebej ukvarjal z njo".

Milan M. Cvikl vztraja, da so argumenti za njegovo kandidaturo "strokovni izziv in nadaljevanje strokovne poti javnofinančnega strokovnjaka. To je bil glavni razlog, zaradi česar sem kandidiral in razumem, da me je zato vlada podprla v kandidaturi." Kot poudarja, je opravil že nekaj predstavitvenih pogovorov s poslancema in poslankama evropskega parlamenta iz Slovenije in upa, da bo do zaslišanja opravil pogovore še s preostalimi našimi poslanci.

Med člani odbora za nadzor proračuna sicer ni poslancev iz Slovenije, a lahko kljub temu kateri koli drug član izpostavi vprašanje primernosti Cvikla za mesto evropskega računskega sodnika. Mnenje evropskega parlamenta za Svet EU, ki bo kandidate za člane računskega sodišča dokončno potrdil, sicer ni zavezujoče. To pomeni, da lahko posamezna članica EU tudi v primeru, če določen kandidat ne dobi pozitivnega mnenja parlamentarcev, pri kandidaturi vztraja.

To se je že zgodilo pred šestimi leti, ko je evropski parlament potrjeval kandidate za sedanje člane evropskega računskega sodišča iz desetih novih članic EU. Podpore takrat ni dobil kandidat iz Slovaške Julius Molnar. A je Slovaška vztrajala in Molnar je kljub nasprotovanju parlamenta postal evropski računski sodnik. Drugače pa je bilo pri ciprskem kandidatu Konstantinosu Karmiosu, ki je - potem, ko na odboru ni dobil podpore - svojo kandidaturo umaknil.

In kako bi v primeru negativnega mnenja ravnal Cvikl? Seveda bom v primeru negativnega mnenja zelo resno razmislil o možnosti umika kandidature, ker verjamem, da mora član evropskega računskega sodišča - še posebno, če se želi razviti tesnejše sodelovanje med Odborom za proračunski nadzor in evropskim računskim sodiščem - imeti polno zaupanje evropskega parlamenta. Pri končni odločitvi bom tehtal predvsem med vprašanjem formalnosti postopka in vprašanjem pravične obravnave, poudarja sedanji generalni sekretar vlade Cvikl.