Podjetje Trimo posluje v več kot petdesetih državah sveta, v tridesetih ima svoja prodajna podjetja, predstavništva in pet proizvodnih podjetij, in sicer dve v Sloveniji in po eno v Rusiji, Srbiji in Združenih arabskih emiratih. Trimo vsa leta sodeluje v izboru najboljšega zaposlovalca Zlata nit. Lani je bilo podjetje med finalisti v kategoriji velika podjetja prepoznano za najboljšega zaposlovalca. 

Končali ste voditeljsko šolo, v katero je bilo vključenih 50 vodilnih ljudi. Kaj si obetate zdaj, ko je učni del za njimi?
Da, pred kratkim smo končali dveletno voditeljsko šolo, v katero je bilo vključenih petdeset vodilnih iz matičnega podjetja in podjetij v skupini. Za uspešno vodenje skupine, ki tudi zelo hitro raste, so potrebni usposobljeni vodje, ki znajo zaposlene voditi in motivirati v zelo zahtevnem mednarodnem okolju. Program šole je bil oblikovan tako, da je vodje usposobil s kompetencami voditeljstva (liderstva), menedžiranja in 'coachinga', pri čemer je izhajal iz človeka kot mislečega, čustvenega in duhovnega bitja. Program je zajel vse vodje in potencialne sodelavce v Skupini Trimo, ker je s tem razširil razumevanje in enotno delovanje v celotni skupini. Dobro voditeljstvo sinergijsko pozitivno vpliva na vse druge dejavnike poslovanja, preko motiviranih in zavzetih zaposlenih, da aktivno in odgovorno opravijo dogovorjene naloge. Z vključevanjem vseh zaposlenih v proces tako povečujemo kompetentnost zaposlenih in zmogljivosti podjetja.

Pravite, da se v zadnjem času v procesih zaposleni prilagajate zunanjim spremembam. Navedite konkreten primer, kako ste dosegli samoiniciativnost pri zaposlenih?
V spremenjenih pogojih poslovanja se je pojavilo ključno vprašanje, kako zagotoviti prodajo v takem obsegu, da bo podjetje brez večjih pretresov poslovalo naprej brez zmanjševanja zaposlitev. Iz tega vprašanja je nastal odgovor, da je treba čim več zaposlenih vključiti v podporo prodaji in opustiti vse nepomembne naloge, ki v tem trenutku ne prinašajo dodane vrednosti. Konkretno se je predvsem tehnična podpora premaknila bližje k prodajalcem, da že v fazi pridobivanja ponudb poiščejo najbolj optimalno tehnično rešitev. S tem tudi povečujemo odzivnost in večji kontakt s kupcem. Vsak lahko pomaga prodaji tudi na svojem delovnem mestu, s svojim področjem dela, tako da tisto, kar je kupec naročil, izvedemo kakovostno, v rokih in v skladu z njegovimi kupca. Zaposleni tudi preko svojih socialnih mrež iščejo informacije o bodočih investicijah. Kadar je informacija pravočasna, jo lahko kakovostno obdelamo in se ustrezno pripravimo.

Proces učenja ste okrepili tudi z »lastno šolo«, kar pomeni, da se učite drug od drugega ...
Zaposleni v Trimu se nenehno izobražujemo in povečujemo svoje kompetence in intelektualni kapital. Da bi čim bolj izrabili svoje znanje tudi v podjetju, med sodelavci, smo v lanskem letu želeli spodbuditi ta proces z motom leta »Pokaži, kaj znaš«. Na začetku leta smo med sodelavci vzpostavili interno borzo znanja, tako da so vsi napisali, katera znanja dobro obvladajo in česa bi lahko učili tudi druge in katero znanje jim primanjkuje in česa bi se želeli naučiti od koga drugega. Na ta način smo izpeljali precej izobraževanj z notranjimi izvajalci in tako prenašali znanje med seboj. Začeli smo povečevati e-programe izobraževanj, ki jih ustvarjamo sami ali pa že izdelane kupimo na trgu. Vsa gradiva so dostopna na intranetu, tako da so zaposlenim na voljo ob vsakem času.

Zagotovo je sproščeno ozračje izjemnega pomena. Kako skrbite, da sodelavci ne izgorijo?
Našo organizacijsko kulturo gradimo na odkritem odnosu med vsemi zaposlenimi, medsebojnem sodelovanju in ustvarjanju kreativnega in sproščenega ozračja. Zaposleni, ki delajo v sproščenem ozračju, ne izgorevajo, četudi veliko delajo, saj jih delo izpolnjuje tako v kariernem kot v zasebnem življenju.

Znate pohvaliti svoje sodelavce in ali se veliko smejite?
Pohvala, ki je pravočasna in iskrena, je nedvomno tisti motivator, ki daje vsakomur energijo za še boljše delo. Veseli smo pohvale vodje in sodelavcev. Naše najboljše sodelavce za njihove letne dosežke še posebej javno pohvalimo ob novem letu. V novembru objavimo razpis za najboljše sodelavce in vsi zaposleni lahko predlagajo tistega, ki si je zaslužil še posebno pohvalo. Na zaključni prednovoletni prireditvi najboljše na posameznih področjih še predstavimo vsem zaposlenim in jim podelimo nagrade. Navadno jih nagradimo s potovanji v različne dežele ali pa šolanjem, pohvalimo pa tudi v korporativni reviji Trimotim in drugih internih medijih.

Dobra komunikacija je steber dobrih odnosov v podjetju. Ste v zadnjem času uvedli nova orodja komuniciranja?
Odkrita, pravočasna in neposredna komunikacija je tisto orodje, ki med zaposlenimi ali pa tudi v drugih razmerjih ustvarja zaupanje med ljudmi in je temelj, na katerem lahko gradiš dolgoročni odnos. Zato temu področju posvečamo še prav posebno pozornost.
Zavedamo se, da je vključenost sodelavcev, še zlasti v negotovih časih, zelo pomembna. Zato smo v lanskem letu to vključenost razširili po različnih delovnih področjih in različnih nivojih zaposlenih, s ciljem oblikovanja modela za premagovanje okoliščin, v katerih smo se znašli.
Lani smo poleg tradicionalnega spomladanskega izobraževanja za vse zaposlene v juniju izvedli še eno srečanje z zaposlenimi, ki smo ga poimenovali Forum trajnostnega razvoja. Na njem je vodstvo sodelavcem predstavilo smernice za delo v spremenjenih pogojih s ciljem vključiti v spremembe vse zaposlene za dolgoročni obstoj podjetja.
Poleg tega, da uporabljamo za komunikacijo sodobna orodja, kot so e-pošta, intranet in objave na LCD-ekranih v jedilnici, dajemo velik poudarek tudi neposredni komunikaciji med vodstvom in zaposlenimi.

Kaj vaše sodelavce dela boljše od konkurence?
Trimovci smo poznani kot kompetentni, odgovorni, lojalni, zadovoljni in veseli zaposleni.

Kako je z zaposlovanjem vodstvenih ljudi Trima v tujini. Jih najdete brez težav?
Na vodstvenih mestih v tujini zaposlujemo predvsem sodelavce, ki jih razvijemo znotraj podjetja, ker ti najbolje poznajo naše produkte, procese in korporativno kulturo podjetja. Na trgu delovne sile je povečana ponudba kandidatov, ki so zainteresirani za prevzem menedžerskih položajev v tujini.

Kateri je bil Trimov največji preskok oziroma poslovni uspeh v zadnjem letu?
Poslovanje v zaostrenih razmerah nam je prineslo spoznanje, da z ustaljenimi orodji menedžiranja in načinom dela ne bo več mogoče uspešno poslovati, zato smo se lotili prenove poslovnega modela. Največji preskok je vsekakor treba narediti v miselnosti vseh zaposlenih, da ne izgubljamo energije in časa z nepomembnimi opravili, temveč svoje delovanje maksimalno usmerimo v opravila, ki prinašajo dodano vrednost.

Kakšne poslovne rezultate pričakujete v primerjavi s preteklim letom?
Za leto 2010 načrtujemo rezultate na ravni leta 2009, tako po prihodkih kot pri dobičku.