Dokument s suhoparnim imenom bo izjemnega pomena za nadaljnji razvoj Ljubljane, saj bo odgovoril na več ključnih vprašanj, od tega, kako vzpostaviti učinkovito železniško infrastrukturo, ki bi lahko nase prevzela velik del tovornega in potniškega prometa v regiji, do tega, kako obstoječo in novo infrastrukturo čim bolj racionalno umestiti v prostor.

Zadnje se nanaša predvsem na poglobitev železniških tirov v mestu, ki je že od samega začetka mandata prioriteta trenutnega županstva. Vendar se o tej temi resorno ministrstvo za promet še ni dokončno opredelilo, saj je za državni prostorski načrt predlagalo tako poglobitev celotnega železniškega vozlišča kot tudi različico s poglobljeno tovorno obvozno progo in moderniziranimi obstoječimi progami na nivoju. Slednja je najbrž bolj verjetna od prve, saj bi po novembra dokončani študiji različic ljubljanskega železniškega vozlišča stala dve milijardi evrov, medtem ko bi za poglobitev vseh tirov morali odšteti še dodatne 1,3 milijarde evrov.

Kot nam je povedal Miran Gajšek, načelnik oddelka za urejanje prostora Mestne občine Ljubljana, so na občini zadovoljni, da so stekle priprave državnega prostorskega načrta, veseli pa so tudi, da ena od možnih različic predvideva poglobitev vseh železniških prog. Te bi se v mestu do nove ljubljanske železniške postaje, ki mora po popravljenem zazidalnem načrtu takšno poglobitev v prihodnosti omogočiti, po posameznih krakih začele spuščati pri viški gimnaziji, Drenikovi ulici in Kajuhovi ulici.

V malo bližnji prihodnosti pa naj bi po zagotovilih ministrstva za promet do konca leta 2013 stekla gradnja nove proge med Ljubljano, Brnikom, Kranjem in Jesenicami ter drugega tira do Kamnika. "V okviru študije za novo progo do Jesenic, ki se že izvaja, pa bo preverjeno, ali je treba narediti paralelni drugi tir do Škofje Loke zaradi primestnega potniškega prometa. Nekoliko dolgoročneje se načrtuje tudi povezava z mestnim tirnim projektom z Vrhniko, vendar to, kakšna točno bo ta potniška proga, še ni odločeno," pojasnjujejo na ministrstvu za promet.