"To sem predlagal na eni od sej nadzornega sveta, ko smo se pogovarjali o spremembah statuta. Je pa to v interesu SŽ, saj bi lahko nov lastnik, če bi se odločil svoj delež prodati, nagajal železnicam," je kot glavni razlog za predlog navedel Drstvenšek. Na naše vprašanje, ali torej namerava izstopiti iz lastništva SŽ ŽGP, je odvrnil, da "nam je v interesu, da ostanemo in povečujemo delež".

Ob dejstvu, da ima podjetje Rafael v SŽ ŽGP "le" nekaj več kot 12-odstotni delež, kar pomeni, da ne more vplivati niti na statutarne spremembe (za to bi na skupščini potreboval vsaj 25 odstotkov glasovalnih pravic), skuša Drstvenšek očitno zaščititi predvsem svoje interese. Če bi se SŽ odločile hčerinsko družbo prodati, bi se morale najprej dogovarjati z Drstvenškovim podjetjem. Cena, tako Drstvenšek, še ni določena. "Seveda bi o predlogu moral odločati tudi nadzorni svet SŽ in verjetno tudi vlada, saj je država lastnica SŽ," še dodaja.

Predlog naj bi uvrstili na sejo nadzornega sveta družbe, ki naj bi bila predvidoma sklicana v prihodnjih 14 dnevih. Generalni direktor SŽ Goran Brankovič, ki je hkrati prvi nadzornik SŽ ŽGP, je včeraj pojasnil, da "ne načrtujejo prodaje deleža v ŽGP, ampak so zainteresirane za njegovo morebitno povečanje". O spremembah lastniške strukture tudi naj ne bi razpravljali. Po naših informacijah naj bi se Brankovič in prvi mož SŽ ŽGP Leon Kostiov prav danes sestala na temo dnevnega redna seje nadzornega sveta, na kateri naj bi bila tudi točka o predkupni pravici in pravici do prodaje.

Glavno besedo bodo pri morebitni potrditvi zavarovanja predkupne pravice imele SŽ, saj so skoraj 80-odstotni lastnik družbe. Enako pa velja tudi za morebitno delitev dobička, ki si ga SŽ menda želijo počrpati iz družbe. V SŽ so na naše vprašanje, ali to drži, odvrnili, da bodo o tem "odločali družbeniki ŽGP v skladu s statutom družbe, njenimi poslovnimi interesi in dolgoročnimi razvojnimi načrti". Tudi o tem naj bi se danes usklajevala prva moža obeh družb, Brankovič in Kostiov.

Okoli SŽ ŽGP naj bi se sicer trlo zasebnih interesentov za odkup, saj ima podjetje kot edino slovensko podjetje reference s področja železniške gradnje, Slovenija pa načrtuje obsežne investicije v železniško infrastrukturo. Ob tem ni zanemarljivo, da ima ŽGP v lasti tudi okoli 67 odstotkov Kamnoloma Verd (solastnika sta še SCT in CP Ljubljana), ki predstavlja pomemben surovinski vir.

barbara.hren@dnevnik.si