Potnike rešili v 20 minutah

Približno 35 smučark in smučarjev se je prevažalo s sedežnico Stolp, ko se je v soboto ob 9.05 snelo povratno kolo na zgornji postaji žičnice in se je posledično snela tudi vlečna jeklenica. Ta je v bližini zgornje postaje tako močno zanihala, da je 17 potnikov katapultiralo s sedežev, tiste smučarje, ki so sedeli na sedežih bližje spodnji postaji, pa je zgolj močno streslo, nakar se je sedežnica ustavila. Žičničarji so nemudoma sprožili reševalno akcijo. Tistim, ki so padli na tla, so nudili prvo pomoč, vse ujete na žičnici pa so na tla spravili v dobrih 40 minutah.

Zaradi že opisanih srečnih okoliščin se nihče izmed tistih, ki jih je vrglo s sedežev, ni huje poškodoval. Z rešilnim vozilom so reševalci v mariborski UKC odpeljali tri ljudi; eden je tožil zaradi bolečin v hrbtu, drugi je imel lažjo poškodbo na nogi, tretji pa na roki. Kasneje je zdravstveno pomoč poiskalo še devet ponesrečencev, ki so večinoma tožili zaradi bolečin v vratu. Zdravniki so vse odpustili domov, tudi smučarja, ki si je lažje poškodoval hrbtenico.

Nesrečo je zakrivil pokvarjeni ležaj

"Dogodek globoko obžalujemo," je kmalu po nesreči sporočil Srečko Jesenšek iz Športnega centra Pohorje, ki upravlja žičnice na Pohorju. Sedežnico Stolp so postavili leta 2003, ko so zastarelo vlečnico zamenjali z rabljeno, a obnovljeno dvosedežnico. Že kmalu po dogodku se je izkazalo, da je nesrečo povzročil pokvarjen ležaj v povratnem kolesu. Omenjeni ležaj so leta 2003 preventivno zamenjali po priporočilu proizvajalca. "Star je bil torej šest let, normalna življenjska doba takšnega ležaja pa bi morala biti vsaj dvajset let," je poudaril Jesenšek, ki ne ve, zakaj in kako se je poškodoval ležaj.

"Tehnični pregled naprave je bil 30. novembra 2009 in je imela veljavno obratovalno dovoljenje do konca novembra 2011, poleg rednih pa so opravili tudi dodatne preglede. Ta ležaj, za katerega sumimo, da se je poškodoval, smo pregledali pred tremi tedni z ustreznimi instrumenti. Takrat so preiskave pokazale, da ni bilo nobenih anomalij," je pojasnil Jesenšek. Katera inštitucija je opravila te preglede, ni hotel razkriti.

Bo Jesenšek ponovno ovaden?

V minulih sedmih mesecih je to že druga huda žičniška nesreča na Pohorju. V nedeljo, 19. julija 2009, se je zrušil osmi steber Pohorske vzpenjače, z njim vred pa so na tla treščile tri štirisedežne kabine. Na srečo sta bila takrat v teh gondolah samo 17-letna potnika, ki sta zaradi padca kabinske žičnice doživela zgolj hud šok in dobila lažje telesne poškodbe. Strokovna analiza 52 let starega stebra vzpenjače je kasneje pokazala, da se ta ni podrl zaradi rje, temveč so ga načele skrite razpoke globoko pod protikorozijsko zaščito, ki jih ustaljeni in zakonsko predpisani način inšpekcijskega preverjanja ni mogel odkriti.

Vzporedno s temi raziskavami je potekala tudi kriminalistična preiskava na Policijski upravi Maribor, kjer so zaslišali več oseb in po zbiranju informacij ter obvestil septembra lani ovadili dve: Jesenška in tehničnega direktorja Pohorske vzpenjače Robertina Ribiča.

Podobno policijsko preiskavo je sprožila tudi sobotna nesreča, ali se bosta morala Jesenšek in Ribič zaradi nje soočiti še z eno ovadbo, pa za zdaj še ni znano, saj so na Policijski upravi Maribor šele v fazi zbiranja podatkov in obvestil.