Kot je pokazala preiskava dogodkov ob koncu lanskega leta, ko je preko 2000 potnikov za 16 ur obtičalo v mrzlih predorih pod Rokavskim prelivom, je bila elektronska oprema, ki jo uporablja Eurostar preslabo zaščitena. Obstoječi filtri namreč niso preprečili dotekanja vode, ki ga je povzročilo taljenje snega, poroča ameriška tiskovna agencija AP.

"Brez dvoma je do okvare prišlo zaradi večje količine snega, ki je prek ventilacijskega sistema prišel do elektronskih kontrolnih kabin v lokomotivi," je zapisano v poročilu. Ob tem so preiskovalci nesreče tudi izrazili začudenje nad dejstvom, da lokomotive za podobne slučaje niso bolje opremljene oz. zaščitene.

V noči z 18. na 19. december se je zaradi okvar v predoru pod Rokavskim prelivom ustavilo pet vlakov Eurostara, več kot 2000 ljudi pa je za pot med Parizom in Londonom potrebovalo do 16 ur. Več deset tisoč ljudi pa je moralo zaradi odpovedi vlakov v teh dneh najti druge načina prevoza.

Prav zato so preiskovalci v danes objavljenem poročilu med drugim zapisali, da je bil Eurostar očitno povsem nepripravljen na ostre zimske razmere, da je bilo vzdrževanje zategadelj neprimerno, in to kljub dejstvu, da so se s podobnimi težavami soočili že leta 1996.

Med nujno potrebnimi izboljšavami tako poročilo navaja izboljšanje komunikacijskega sistema med vlaki v predoru in Eurostarom, kadar pride do podobnih dogodkov. Prav tako so revizorji opozorili na neprimerno obveščanje potnikov, ki so konec lanskega leta v negotovosti in brez pravih informacij do 16 ur čakali v vagonih v mrzlem in vlažnem predoru.

Podjetje Eurotunnel, ki sicer upravlja s predorom, je Eurostaru danes že ponudilo pomoč v obliki izmenjave informacij in izkušenj glede ravnanja z lokomotivami v primeru zahtevnejših zimskih razmer. "Eurotunnel je z Eurostarom pripravljen deliti svoje izkušnje glede tehnologij za zaščito lokomotiv pred snegom, s čimer bi pomagali zagotoviti, da se dogodki iz konca lanskega leta ne bi več ponovili," so danes v Eurostaru zapisali v sporočilu za javnost.

Medtem je vodstvo Eurostara sporočilo, da bo za večjo zanesljivost, varnost in udobje potnikov v svojo infrastrukturo v prihodnje investiralo 34 milijonov evrov. Kot so v sporočilu za javnost zapisali pri Eurostaru, bodo največ pozornosti namenili prav izboljšanju svoje ponudbe v primeru ekstremnih vremenskih razmer.

Generalni direktor Eurostara Richard Brown je ob tem poudaril, da je odločen "stvari spraviti v red", da se dogodki iz konca lanskega leta ne bi nikdar več ponovili in da bi podjetje znova pridobilo "prepotrebno zaupanje potnikov".