A tudi tako imenovano kasko zavarovanje ne pokrije vseh lastnih in tujih neumnosti, mnogi narobe razumejo, da je kasko zavarovanje čudežni recept, pri katerem zavarovalnice poskrbi za vse.

Pri vozilih kasko delimo na dve podvrsti, polni avtomobilski kasko in delni kasko. V primeru polnega kasko zavarovanja zavarovalnica krije škodo zaradi uničenja, poškodovanja ali izginitve zavarovanih stvari, ki niso posledica zavarovančeve ali voznikove volje. Sem torej med drugimi štejejo tudi prometna nesreča, požar, strela, vihar, eksplozija, toča in zlonamerna ali objestna dejanja tretje osebe.

Zavarovalniške pravice lahko tudi izgubite

Delno kasko zavarovanje se lahko sklene na osnovi načela "kjer koli" in velja za čas, ko se vozilo nahaja na določenem zavarovalnem področju, ali "za čas mirovanja", ki velja samo v času, ko vozilo miruje v kraju, ki je v polici naveden kot kraj zavarovanja. Ob tem velja opozoriti, da mora zavarovanec ob na primer kraji vozila zavarovalnici predložiti prometno dovoljenje, oba ključa vozila in zavarovalno polico. Če enega od naštetih nimate, se lahko obrišete pod nosom za zavarovalnino. Prav tako izgubite zavarovalniške pravice, če vozilo upravlja oseba brez vozniškega dovoljenja, pod vplivom alkohola (več kot 0,5 promila) ali mamil. Za določitev zavarovalne premije se upošteva nabavna vrednost novega vozila, torej prodajna cena pri domačem prodajalcu. Pri uveljavljanju kasko zavarovanja nujno potrebujete tudi policijski zapisnik o nesreči, zelo prav pa vam lahko pride tudi kakšna fotografija, zato ni odveč, če imate v avtomobilu še fotoaparat.

Zlorab zavarovanja je veliko

Veliko voznikov se je že srečalo s "totalkami", torej nesrečami, v katerih je bil njihov avtomobil razbit tako močno, da so ga razglasili za popolno uničenega. Zavarovalnica "totalko" prizna, če škoda na vozilu presega 50 odstotkov vrednosti cene rabljenega vozila, kot merilo pa pri Zavarovalnici Triglav jemljejo cenitev po sistemu Eurotax. Takrat vozniku izplačajo približno polovico vrednosti rabljenega delujočega vozila, sam pa naj se znajde in skuša razbitino prodati za na primer uporabne rezervne dele.

Pri tem ne moremo mimo izraza "odbitna franšiza". To je soudeležba zavarovanca pri škodi in pomeni, da zavarovalnica ne povrne škode, ki je manjša od dogovorjene franšize. Ali po domače: če je za prometno nesrečo kriv zavarovanec, se mu od izplačila kasko zavarovanja odšteje višina zneska (v odstotkih, ta znaša lahko 1, 2, 4 ali 8) novega vozila na dan ugotavljanja škode. Lahko pa se odločite tudi za zavarovanje brez odbitne franšize. Kadar uveljavljate škodo iz naslova kasko zavarovanja, vendar niste zanjo sami krivi, ne izgubite bonusa in ne plačate odbitne franšize.

Poznavalci pravijo, da se kasko zavarovanje izplača imeti do starosti vozila okoli 3 ali 4 leta, nekateri so to dobro "potegnili" do osem let, in da zavarovalnice ne delajo težav pri zavarovanju vozil, ki so vredna do okoli 30.000 evrov. Nad tem zneskom pa se zadeva lahko sklene na soglasje zavarovalnice, ki tudi preveri zavarovančevo preteklost, da se prepričajo, s kom imajo namreč opravka. Zlorab zavarovanja je namreč lahko kar veliko.

Če ste kupili nov avto, se vam vsekakor izplača zavarovati avto s polnim kaskom, za starejše avtomobile je potrebno pretehtati med ceno kaska in vrednostjo vozila ter ceno rezervnih delov. Kasko je zato priporočljiv tudi za vse dražje avtomobile. Če pa boste kupili avto na lizing, bo lizingodajalec od vas zahteval, da sklepate polni kasko vsako leto v času trajanja lizinga, če se seveda ne boste uspeli dogovoriti drugače.

Pri sklepanju zavarovanj je priporočljivo primerjati ponudbo in ceno več zavarovalnic. Pri tem pa bodite pozorni na njihove pogoje; velikokrat se izkaže, da najcenejša polica ni nujno tudi najugodnejša v primeru škode, zato preudarnost, ki se vam bo še kako obrestovala v primeru škode, ni odveč.