Študija, ki so jo naročile nevladne organizacije Friends of the Earth Europe, Greenpeace in Transport & Environment, ugotavlja, da lahko električni avtomobili bistveno prispevajo k dekarbonizaciji cestnega potniškega prometa. Vendar pa bi povečanje števila vozil na električni pogon brez sprememb v obstoječi zakonodaji povzročilo povečanje porabe nafte in povišanje emisij ogljikovega dioksida v avtomobilskem sektorju EU, so sporočili iz društva za sonaravni razvoj Focus.

Prav tako bi povečevanje števila električnih avtomobilov na evropskih cestah ob upoštevanju sedanje zakonodaje vodilo do povečanja proizvodnje električne energije iz termo in jedrskih elektrarn namesto povečanja proizvodnje energije iz obnovljivih virov, kaže poročilo.

Da bi lahko izkoristila okoljski potencial električnih avtomobilov, mora EU po mnenju nevladnih organizacij odpraviti tako imenovane super kredite za električne avtomobile. Ti namreč dovoljujejo proizvajalcem avtomobilov, da prodajo 3,5 avtomobila z visokimi izpusti na vsak prodani električni avtomobil, ne da bi to vplivalo na skupni cilj emisij ogljikovega dioksida v njihovem voznem parku. Super krediti tudi zmanjšujejo prispevek električnih vozil k doseganju emisijskih ciljev v transportu, ki so zapisani v Evropski direktivi o obnovljivih virih energije.

EU naj sprejme tudi zavezujoče in ambiciozne cilje za izpuste ogljikovega dioksida iz avtomobilov in lahkih tovornih vozil, ki bodo povečali skupno učinkovitost tako za avtomobile z notranjim izgorevanjem kot za električne avtomobile. Prav tako naj z ustrezno politiko spodbudi svoje članice, da skupaj s povečanim povpraševanjem po električnih vozilih dvignejo cilje za elektriko iz obnovljivih virov energije ter da poročajo tudi o ocenah deležev porabljene elektrike iz teh virov za električna vozila, in ne le o deležu obnovljivih virov v proizvodnji elektrike na državni ravni, še pozivajo v društvu Focus.