Omenjeni ministrstvi sta pripravili predloge štirih zakonov, ki bodo nadomestili dosedanji zakon o varnosti cestnega prometa. Gre za zakone o javnih cestah, o motornih vozilih, o pravilih cestnega prometa in o voznikih, ki jih na današnjem posvetu predstavljajo strokovni in zainteresirani javnosti.

Po Vlačičevih besedah je v pripravo predpisov pomembno vključiti civilno družbo, strokovno javnost in vse, ki v naši državi sodelujejo pri prometni varnosti, da bodo predstavili svoja stališča. To je, kot pravi, zagotovilo, da bodo predpisi boljši, kot če bi nastali v neki ožji skupini, kot je bila morda navada do sedaj.

V predlogih nove zakonodaje je med drugim poudarek na strožjih kaznih glede tistih voznikov, ki sedejo za volan alkoholizirani, saj želijo biti bolj učinkoviti pri odvzemu vozniškega dovoljenja, pri odvzemu avtomobila ter pri ponovnem kaznovanju, kadar storilci znova sedejo za volan pod vplivom alkohola, pojasnjuje Kresalova.

Policija bo, kot pravi ministrica, ob odvzemu vozniškega dovoljenja podatke takoj posredovala sodniku za prekrške, če bo v času odvzema voznik sedel za volan, bo to postalo kaznivo dejanje, na 1200 evrov pa se povišujejo kazni za povratnike. Poleg tega je po njenih besedah pomemben nadzor nad delovanjem avtošol in opravljanjem tehničnih pregledov.

Zakon o javnih cestah po Vlačičevih besedah prinaša izvedence za varnost javnih cest, ki se bodo izobraževali in usposabljali po posebnih programih. Z delom bi lahko po njegovih napovedih začeli konec prihodnjega leta, za potrebe slovenskih avtocest in hitrih cest pa bi jih potrebovali deset. Kasneje jih, kot pravi Vlačič, želijo uvajati tudi na državne ceste.

Po predlogu v zakonu o motornih vozilih pa je po njegovih besedah obvezna odjava vozila ob spremembi lastništva, s čimer bodo preprečili, da bo vozilo večkrat zamenjalo lastnika, ne da bi bil opravljen prepis.

Kot je v uvodu današnjega posveta pojasnil svetovalec ministrice za notranje zadeve Branko Cerar, bodo predlogi štirih zakonov februarja objavljeni na spletnih straneh, aprila in maja bo potekalo medresorsko in koalicijsko usklajevanje, junija bodo predlogi na vladi, skrajni rok za njihov sprejem v DZ pa je začetek novembra.

Po Vlačičevih besedah je poleg nove zakonodaje druga naloga ministrstva za promet letos ustanovitev agencije za varnost v cestnem prometu, ki bo pozneje skrbela tudi za varnost v vsem prometu. Ustanovitev agencije načrtujejo v začetku septembra. Kot je dejal Vlačič, si želijo tudi sodelovanja z ministrstvom za šolstvo, saj bi morali poleg vrtcev in osnovnih šol preventivne socializacijske akcije o varnosti v prometu uvesti tudi v srednje šole.

Na prometnem ministrstvu bodo letos skupaj s svetom za preventivo direkcije za državne ceste preventivnim dejavnostim namenili 2,4 milijona evrov, od tega 220.000 evrov organizacijam civilne družbe. Več pozornosti pa želijo nameniti tudi izboljšanju varnosti državnih cest, ki bi jo označevali z zvezdicami, je še dejal Vlačič.

V Sloveniji smo varnost pri smrtnih žrtvah v dveh letih izboljšali za 42 odstotkov. "Vsaka smrtna žrtev in vsaka hudo poškodovana oseba je tragedija, pa vendar nas te številke navdajajo z optimizmom, da gremo v pravo smer," pravi Vlačič.