David Maljković gledalce s svojimi deli sooča s pozabljeno in prezrto dediščino, ki v svojem okolju in sedanjem specifičnem zgodovinskem trenutku ni več prepoznana kot pomembna ali vredna. Njegovi filmi, kolaži, skulpture in instalacije obravnavajo zgodovinsko, kulturno in teoretično dediščino modernističnih projektov nekdanje Jugoslavije.

Film Podobe z lastnimi sencami (Images with Their Own Shadows) in z njim povezani kolaži, risbe ter skulpture sodijo v skupino del pod skupnim naslovom Upokojene kompozicije (Retired Compositions), ki raziskujejo forme, strukture in strategije modernizma v obdobju socializma.

Posnet je bil v hiši Vjenceslava Richterja, ustanovnega člana skupine EXAT 51. Pri snemanju je Maljković uporabil zvočne posnetke iz zadnjega intervjuja z njim. EXAT 51 je okrajšava za eksperimentalni atelje, ki ga je sestavljala skupina umetnikov in arhitektov, ki je delovala v prvi polovici petdesetih let prejšnjega stoletja. V tedaj prevladujočem socrealističnem okolju so skušali uveljaviti abstraktno umetnost ter eksperimentalne kreativne prijeme.

Zvok filmskega projektorja opazovalca oddaljuje od zgrajenega prizorišča, medtem ko so mehanizmi delovanja filmske projekcije reminiscenca na tehnologijo preteklosti. S postopkom projekcije prihodnosti, ki jo razvija v napetosti z na novo mišljeno preteklostjo, Maljković vrača EXAT v njegovi izvirni okvir ideje o sintezi umetnosti in socialnega konteksta.

David Maljković se je rodil leta 1973 na Reki, živi in dela v Zagrebu. Med drugim je razstavljal tudi v galeriji P.S.1 v New Yorku, Whitechapel Gallery v Londonu in muzeju National Centro de Arte Reina Sofia v Madridu. V zadnjem času je sodeloval na skupinskih razstavah "Eyes wide open" v Amsterdamskem muzeju Stedelijk in "The Violet Hour" v galeriji Henry Art v Seattlu.

Ob razstavi je izšel katalog z besedilom Igorja Španjola. Razstava bo odprta do 14. marca.