Od leta 2005 do vključno leta 2008 so cene hiš v Ljubljani rasle za več kot 10 odstotkov letno. V letu 2009 je nato prišlo do omenjenega znižanja za 1,3 odstotka. Vzrok za to po mnenju portala tiči verjetno v zmanjšanem povpraševanju, ki je posledica gospodarske krize in visokih cen hiš.

Za okolico Ljubljane velja podobno, le da je bila rast v preteklih letih nekoliko manj intenzivna z izjemo leta 2008, ko je dosegla 13,7 odstotka. V letu 2009 so se cene v povprečju znižale za 1,4 odstotka.

V zadnjem četrtletju lani se je sicer povprečna oglaševana cena hiš v Ljubljani povečala za 2,7 odstotka, s čimer se je končalo padanje, ki je trajalo od septembra 2008. Ali gre za začasno ustavitev, je težko reči, glede na siceršnje razmere na nepremičninskem trgu pa je pričakovati, da se bo padanje še nadaljevalo.

Podobno velja za okolico Ljubljane, kjer pa so se cene dvignile že drugo četrtletje zapored, pojasnjuje portal in dodaja, da so sicer v zadnjem četrtletju 2009 zabeležili rast cen v večini regij, izjema je le Zasavje.

Gospodarska kriza in posledično pomanjkanje zaupanja potrošnikov oz. potencialnih kupcev hiš je sicer vplivala na cene hiš po vsej Sloveniji. V večini regij so se cene lani znižale, najbolj pa, kot omenjeno, na Gorenjskem. Lansko veliko znižanje je verjetno posledica intenzivne rasti v preteklih letih, ko so se cene dvigovale za od štiri do 18 odstotkov letno.

Na Južnem Primorskem, Severnem Primorskem, Savinjskem, Notranjskem in Posavju so se leta 2009 cene na letni ravni dvignile, je razvidno iz podatkov portala.

Južna Primorska je, zaradi morja, privlačna za nakup, zato se je določeno povpraševanje ohranilo, po drugi strani, pa se prodajalci zavedajo, da bližina morja pomeni višje cene in ne želijo popustiti. A se kaže jasen trend umirjanja rasti - v letu 2007 je bila rast še 17,5-odstotna, predlani 4,9-odstotna, lani pa 3,4-odstotna.

Nekoliko drugačna je slika na Severnem Primorskem, kjer so bile cene hiš v letu 2009 za 13,9 odstotka višje kot leta 2008. Tu se cene dvigujejo že od leta 2006 in to za 10 ali več odstotkov letno. Povpraševanja je dovolj, ponudbe pa ne in cene se dvigujejo. Vprašanje pa je, kaj zagotavlja povpraševanje, se sprašuje ekipa portala.