Študentska organizacija Slovenije (ŠOS) je protikorupcijsko komisijo lani zaprosila, da preveri njihov javno objavljeni razpis za elektronizacijo plačevanja študentske prehrane, in sicer zaradi "namigovanj" v medijih, da je edini preostali kandidat povezan z afero podjetja Ultra in aktualnim ministrom za visoko šolstvo, navaja protikorupcijska komisija v načelnem mnenju.

Poleg te je protikorupcijska komisija prejela še prijavo MSi z očitki, da so v omenjenem razpisu podani razlogi za sum korupcije in nasprotje interesov. MSi je ŠOS očitala, da je bil razpis prilagojen enemu ponudniku, hčerinskemu podjetju Ultre.

Komisija je, kar se tiče formalnosti postopka izbora izvajalca elektronizacije študentske prehrane, ugotovila, da ni razvidnih kršitev dolžnega ravnanja odgovornih oseb ŠOS. Prav tako ravnanje odgovornih oseb ne izpolnjuje znakov definicije korupcije po zakonu o preprečevanju korupcije.

Pri presojanju suma domnevnega navzkrižja interesov pri enemu od članov razpisne komisije ŠOS - ta je bil nekdaj zaposlen v podjetju Ultra - pa protikorupcijska komisija navaja, da ni našla razlogov za sum konflikta interesov, saj ni mogoče ugotoviti neposrednega ali posrednega vpliva dotične osebe na odločitve v zvezi s predmetnim postopkom.

Tudi pri presojanju strokovnosti ponudnika protikorupcijska komisija ugotavlja, da v tem primeru ni mogoče govoriti o kršitvah zakona o preprečevanju korupcije. ŠOS se je namreč kot avtonomni organ sam odločil glede predmeta naročila, komisija za preprečevanje korupcije pa se o njegovi primernosti oz. strokovnosti v okviru svojih pristojnosti ne more opredeljevati.

Predsednik protikorupcijske komisije Drago Kos je za STA v zvezi z načelnim mnenjem pojasnil, da bi lahko Študentska organizacija Slovenije za izvajalca elektronizacije študentske prehrane izbrala tudi neposredno Margento, torej hčerinsko podjetje Ultre, pa še vedno ne bi kršila ničesar. Za ŠOS namreč po besedah Kosa ne veljajo določila zakona o javnem naročanju.

Kot je poudaril, mora komisija, da bi nekomu dokazala korupcijo, najprej ugotoviti, da so bila kršena določila kakšnega predpisa ali kakšnega kodeksa etike. "In kršeno ni bilo čisto nič," je dejal.

Je pa povedal, da so za primer porabili kar precej časa. Osnovni problem, ki se je pojavil, je bilo prav vprašanje, ali za ŠOS veljajo določila zakona o javnem naročanju. Po odgovor so se obrnili na ministrstvo za finance. Če bi bila njihova ugotovitev drugačna, bi bila po Kosovih besedah stvar "zrcalno drugačna". "In mi bi danes govorili o drugačnem mnenju," je še dejal.

Kot je znano, je MSi 16. junija lani podaja prijavo na protikorupcijsko komisijo zaradi suma korupcije in navzkrižja interesov v poslu ŠOS za elektronizacijo študentske prehrane. Očitke MSi so v ŠOS ves čas zavračali kot neutemeljene. Da bi se oprali sumov korupcije, pa so tudi sami protikorupcijsko komisijo zaprosili, da presodi ta posel.

Tedaj so sicer napovedali, da bodo s podpisom pogodbe z izbranim ponudnikom - podjetjem Margento, počakali do odločitve protikorupcijske komisije. Kljub temu so 14. oktobra lani pogodbo podpisali. Zaradi javnih očitkov na račun Ultre je omenjeno podjetje tedaj sporočilo, da se umika iz lastniških povezav v vseh družbah, ki tržijo svoje storitve na območju Slovenije.