Predlagatelji sprememb zakona o registraciji istospolne partnerske skupnosti kot temeljni cilj navajajo ureditev pravnega položaja istospolnih partnerskih skupnosti na področju dedovanja. Ustavno sodišče je namreč ugotovilo, da med ureditvama dedovanja med zakonci ter istospolnimi partnerji obstajajo pomembne razlike.

Vlada pojasnjuje, da je sama DZ v obravnavo posredovala predlog družinskega zakonika, s katerim je predlagana celovita reforma družinskega prava s sistemsko ureditvijo položaja istospolnih partnerskih skupnosti. Medtem ko bi se s predlagano spremembo 22. člena zakona o registraciji istospolne partnerske skupnosti pravni položaj teh skupnosti uredil le parcialno, je v družinskem zakoniku predvidena celovita ureditev.

Vlada je sprejela tudi mnenje k zahtevi državnega sveta, da DZ ponovno odloča o spremembah zakona o tajnih podatkih. Meni, da sprememba zakona o tajnih podatkih prinaša zgolj poenoten in racionaliziran način dela v notranjem ministrstvu, ki bo opravljalo dosedanje naloge ministrstva in policije v zvezi z izvrševanjem določb zakona o tajnih podatkih na področju izdaje dovoljenj za dostop do tajnih podatkov in varnostnih dovoljenj organizacijam.

Na zahtevo predsednika DZ se je vlada opredelila tudi do mnenja državnega sveta k predlogu dopolnitev zakona o policiji. Vlada podporo državnega sveta omenjenemu zakonskemu predlogu pozdravlja. S predlagano dopolnitvijo zakona se uvaja nov avtonomen preiskovalni urad, ki bo okrepil specializacijo organov odkrivanja na področju najtežjih oblik gospodarskega, organiziranega, finančnega kriminala, terorizma, korupcije in drugih hujših oblik resne kriminalitete ter pri učinkovitem zasegu in zavarovanju protipravne premoženjske koristi.

Nacionalni preiskovalni urad (NPU) bo del slovenske policije kot avtonomna kriminalistično preiskovalna enota Generalne policijske uprave, upravno umeščena v Upravo kriminalistične policije. Državni svet v svojem mnenju predlaga razmislek o razširitvi števila (treh) članov strokovne komisije, ki poda mnenje o ustreznosti kandidata za direktorja NPU. Po mnenju vlade je število članov smiselno omejiti na tri, ključna pri sestavi komisije pa je vsebinsko-operativna povezanost ustanov, iz katere prihajajo njeni člani, in visoka strokovnost slednjih.