Kaj so inšpekcijske službe ugotovile v prvem poročilu, ki so ga po pojasnilih ministrstva podale tik pred novim letom, ni znano, naši viri pa medtem pojasnjujejo, da večina lani opravljenih nadur, več kot 16.000, izhaja iz razporeda delovnega časa. Poleg tega naj bi več kot 5000 nadur zabeležili še na podlagi intervencij, ki pa so bile v celoti opravljene v skupini za vzdrževanje infrastrukture. Tudi sicer je bila ta skupina z več kot 6000 po naših informacijah zabeleženimi nadurami iz razporeda delovnega časa med bolj "delovnimi". Več kot 5000 nadur naj bi zabeležili v skupini potniškega prometa, nekaj manj kot 4000 nadur pa še v skupini vodenja prometa. Najmanj, manj kot 600 nadur so po naših informacijah opravili zaposleni v skupini tovornega prometa, kar glede na okoli 30 odstotkov nižje prihodke iz tovornega prometa v preteklem letu tudi ni presenetljivo. Skupaj naj bi se po naših podatkih zaposlenim na Slovenskih železnicah od julija do konca oktobra lani nabralo prek 21.000 nadur, čeprav so se v Slovenskih železnicah ob podpisu pogodbe z zavodom za zaposlovanje zavezali, da zaposlenim med trajanjem ukrepa subvencioniranja skrajšanega delovnega časa, ki se je iztekel konec lanskega leta, ne bodo odrejali nadur.

V Slovenskih železnicah, ki jih vodi Goran Brankovič, se medtem odgovoru na vprašanje, ali so zaposlenim v preteklem letu kljub zakonski prepovedi odrejali nadure, vztrajno izmikajo. "Za čas od meseca julija 2009 do konca leta 2009 na Slovenskih železnicah ni bilo nobenih izplačil nadur," ponavljajo v železnicah, medtem ko na vprašanja o morebitnih evidentiranih, ne pa tudi izplačanih nadurah ne odgovarjajo. Odgovor je pričakovan, saj bi v primeru potrditve odrejanja nadur priznali kršitev zakona, če bi zanikali opravljene nadure, pa bi odgovore verjetno zahtevali zaposleni, ki naj bi te nadure opravili. Tistim, ki nadur do konca leta niso uspeli izkoristiti v obliki prostih dni, kot naj bi po neuradnih informacijah veleval dogovor med vodstvom družbe in sindikati, naj bi Brankovič namreč zagotovil izplačilo, in sicer do 15. januarja letos.

Spomnimo, da so Slovenske železnice doslej od države prejele skupno prek 1,4 milijona evrov subvencij po obeh pogodbah - o subvencioniranju krajšega delovnega časa in o začasnem čakanju na delo na domu. Hčerinska družba železnic Centralne delavnice je prejela še dodatnih dobrih 270.000 evrov. Čeprav naj bi se znotraj družbe dogovorili za izplačilo nadur po prenehanju pogodbe z zavodom za zaposlovanje, so na zavodu to že označili za nedovoljeno izogibanje zakonski ureditvi.

katja.svensek@dnevnik.si