Po načelu "vsak prispeva svoj kamenček v mozaik skupnega uspeha" so se poimenovali "Ta mali kamenčki". Združeni so torej lahko celo močnejši od Hita Alpinee, vsekakor pa skupni nastopi na tujih in domačih trgih že žanjejo uspehe. Kot je povedal Jože Kotnik, je te dni novica desetletja za njih ukinitev vizumov za turiste z Balkana, saj si ogromno obetajo od srbskega trga.

"Kamenčki" so se pred kratkim sicer zbrali na svojem tradicionalnem prednovoletnem srečanju, kjer podobno kot pri siceršnji ponudbi prispevajo vsak svoj delež k organizaciji, poudarek pa je seveda na domačih kulinaričnih dobrotah.

Kranjska Gora je v zadnjih letih doživela velike spremembe na področju turistične infrastrukture in organizacije prireditev, kjer seveda prednjači Hit Alpinea, a se prav vsi ostali vključujejo v razvoj kraja. Pred štirimi desetletji so bile v Kranjski Gori in Ratečah tri gostilne in dva lokala, danes je samo gostiln več kot 40, kakovost pa iz leta v leto višja. Manjši ponudniki so lahko bolj prilagodljivi, lažje in hitreje se odzivajo na spremembe na trgu, vpeljujejo nove dopolnilne dejavnosti v turizmu (Kekčeva dežela, sankanje, vodništvo, kmečki pridelki, izposoja opreme), po drugi strani pa se težje odzovejo na pritiske velike konkurence po znižanju cen.

"Za zdaj za letošnjo sezono kaže dobro, saj je odprt srbski trg prava injekcija za vse nas. Nostalgija pri njih nekaj velja in mnogi se k nam vračajo, mi pa moramo privabiti mlajšo generacijo in večletno ohranjanje stikov se nam bo letos močno obrestovalo," je prepričan hotelir in gostinec Jože Kotnik. Menda je Kranjska Gora tradicionalno najpriljubljenejša v Novem Sadu in okolici.

Kotnik je glede nadaljnjega razvoja turizma sicer previden: "V zadnjih letih smo ogromno dosegli, zdaj se mora vsa dolina razviti tako kot Kranjska Gora, pri tem pa moramo izjemno paziti na ohranjanje narave. Ključno je tudi čezmejno sodelovanje, saj na našem področju treh držav živi več kot pol milijona ljudi!" Pred časom so mali hotelirji potožili zaradi velikega spusta cen velikih hotelov, kar sicer narekuje trg in konkurenca prek meje. "Mi cen ne bomo in ne moremo spuščati. Imamo svoje goste, ki so drugačni od hotelskih. Tam računajo na agencije in masovni turizem, mi pa na individualne goste, ki se k nam radi vračajo. Osebno sicer menim, da tudi veliki hoteli ne smejo zniževati cen, boljše kot staviti na masovni turizem je izboljšanje kakovosti," je še poudaril Jože Kotnik. Zgodba, ki jo najraje pišejo "Ta mali kamenčki", pa je kulinarična in tu so pred velikimi zagotovo v prednosti. Morda je tu priložnost za boljše sodelovanje med malimi in velikimi...