Pri obeh zasebnih konkurentih v tovornem prometu je trend nasproten, saj jima je AŽP dodelila občutno več vlakovnih poti kot v lanskem letu. Prevozniku Rail Cargo Austria je AŽP dodelila 22 vlakovnih poti v tovornem prometu (lani štiri), Adria Transport pa je dobil štiri vlakovne poti v tovornem prometu (lani dve).

Čeprav je AŽP za leto 2010 dodelila kar 137 vlakovnih poti manj kot letos, direktor AŽP Boris Živec ne pričakuje zmanjšanja prihodkov iz naslova uporabnine javne železniške infrastrukture. Ti naj bi - tako kot letos - znašali okoli 6,5 milijona evrov. "Uporabnina se namreč zaračunava glede na strukturo in težo vlaka," je razložil Živec. Liberalizacija trga potniških prevozov v prihodnjem letu ne bo poskrbela za dodatne prihodke AŽP. Za takšne vlakovne vožnje namreč ni pokazal zanimanja noben tuji železničar. Prve vlakovne poti za potniške vožnje v mednarodnem prometu naj bi tujcem dodelili šele leta 2011.

Direktor agencije s sedežem v Mariboru je še opozoril na slovensko anomalijo, ki jo povzroča okoliščina, da sta prevoznik in upravljavec železniške infrastrukture združena v istem podjetju (SŽ). "Zaradi dveh opominov evropske komisije je država avgusta spremenila zakonodajo in bo AŽP v letu 2010 zadolžena za zaračunavanje uporabnine javne železniške infrastrukture," je napovedal Živec. Za opravljanje te naloge pa še zmeraj manjkajo ustrezni podzakonski akti, ki so še v medresorskem usklajevanju. Še bolj problematična pa je akutna kadrovska podhranjenost državne agencije. "Brez novih zaposlitev teh novih nalog ne bomo zmogli izpeljati," trdi Živec.