S temi besedami se je minister za gospodarstvo Matej Lahovnik včeraj posredno odzval na izjave premierja Boruta Pahorja, izrečene v intervjuju za Sobotno pri logo Dela, češ da na področju turizma Slovenija v zadnjem letu ni veliko naredila.

»Jasno je, da ob vseh nalogah gospodarskega ministra turizem ni mogla biti njegova prioriteta,« je premier okrcal Lahovnika, ki pa je Pahorjevo kritiko, kot pravi, vzel pozitivno. »Zelo sem vesel, da je predsednik vlade turizem izpostavil kot eno ključnih dejavnosti. Ko bo prvi rebalans proračuna v letu 2010, bomo to izkoristili kot dodaten argument, da ga opozorimo, da je dal javno zavezo, da bo podprl še večjo promocijo turizma in, upam, tudi moj predlog za dodaten denar v ta namen,« je pojasnil minister in dodal, da bo prvi lakmusov papir, ki bo pokazal, koliko se v Sloveniji zavedamo pomena turizma, že svetovno nogometno prvenstvo leta 2010, pred katerim bi bilo po njegovem mnenju modro okrepiti in denarno izdatneje podpreti tudi turistično promocijo Slovenije.

Tako Matej Lahovnik kot generalni direktor direktorata za turizem Marjan Hribar poudarjata, da je kriza slovenski turizem oplazila manj kot nekatere druge države, in menita, da sta k dobremu turističnemu letu prispevali predvsem dve dejstvi: 2,1 milijona evrov dodatnega denarja za promocijo turistične ponudbe in predčasna objava javnih razpisov za porabo preostanka denarja (dobrih 28 milijonov evrov), ki je bil za naložbe v turistično infrastrukturo na voljo iz evropskih strukturnih skladov.

Premier Pahor se je sprva nameraval že prihodnji teden srečati z vodilnimi ljudmi v turizmu, »da bi videli, kako lahko Slovenijo kot turistično deželo spravimo na svetovni zemljevid«, a je srečanje po naših informacijah preloženo na januar. Danilo Daneu, predsednik upravnega odbora Turistično-gostinske zbornice pri GZS, meni, da je takšen sestanek nujen, »saj smo na vladni ravni že vrsto let neusklajen in neuglašen orkester«. Turizem je po njegovi oceni za vlado nebodigratreba. »Imamo le direktorja direktorata, ki ga imajo za referenta in ga nihče ne jemlje zares. Dejstvo je tudi, da se je moral minister Lahovnik ukvarjati z drugimi, bolj akutnimi problemi v Sloveniji, zato je v turizmu vse bolj ali manj teklo samo od sebe.

»Po moji oceni preveč drobimo denar, donos v turizmu je prenizek, destinacijski menedžment, ki naj bi bil glavna zgodba turistične strategije, pa se ne uresničuje, zato je ponudba posameznih krajev in regij nepovezana,« je kritičen Daneu.