Razmere so slabe zlasti v tovornem prometu, kjer železnice zaradi 30-odstotnega zmanjšanja transportnih prihodkov v primerjavi s preteklim letom izkazale čisto izgubo v višini 31,9 milijona evrov.

Nadzorniki so zato upravo zadolžili, da ponovno analizira vse stroškovne postavke in predlagane ukrepe za znižanje stroškov upošteva tudi pri načrtu za leto 2010.

Nadzorni svet tudi ugotavlja, da se je vodstvo družbe zelo angažiralo za pridobivanje novih poslov na področju tovornega prometa, kar da je vzpodbudno.

Hkrati je nadzorni svet ob obravnavi poročila o kapitalski ustreznosti na dan 31. oktober letos ugotovil, da se delež nepokrite izgube v osnovnem kapitalu povečuje.

Zato meni, da je treba poleg kratkoročnih ukrepov za izboljšanje poslovanja v zelo kratkem času realizirati tudi že predlagane ukrepe za dokapitalizacijo družbe, saj je samo na ta način možno izboljšati kapitalsko strukturo in zagotavljati kapitalsko ustreznost na daljši rok.

Nadzorni svet je dal tudi soglasje za najetje dolgoročnega kredita za financiranje vzdrževanja tirnih vozil, soglašal s podaljšanjem kratkoročnih kreditov in reprogramiranjem dela obstoječih kratkoročnih kreditov, ki zapadejo konec decembra.

Kot je znano, bo v petek železnice znova obiskal premier Borut Pahor. V okviru obiska bo prisluhnil študiji posameznih možnosti poslovnega modela železnic, ki jo je pripravilo ministrstvo za promet. Ta bo po Pahorjevih besedah pokazala, kaj je v trenutnih razmerah za družbo najboljše.