Oči svetovne javnosti so bile tako danes uprte v novinarsko konferenco na sedežu tega avtomobilskega velikana, na kateri so javnosti sporočili svojo dokončno odločitev o slovesu iz formule 1.

Toyota je tako zadnja v vrsti japonskih avtomobilskih proizvajalcev, ki so se zaradi recesije umaknili iz vrhunskega dirkaškega športa. Iz sveta relija sta se tako poslovila Subaru in Suzuki.

Toyotino moštvo formule 1 vse od prihoda leta 2002 ni uspelo zmagati. V letošnji sezoni je ob Italijanu Jarnu Trulliju, ki je v skupnem seštevku zasedel 8. mesto, za Toyoto dirkal še Timo Glock, s končnim desetim mestom. Po nesreči Glocka na kvalifikacijah pred VN Japonske v Suzuki pa je njegov sedež prevzel novinec Kamui Kobajaši, ki je na zadnji dirki sezone v Abu Dabiju osvojil 6. mesto. Toyota je na lestvici konstruktorjev letošnje svetovno prvenstvo končala na 5. mestu.

Toyotin umik je bil pričakovan, ko je ta družba poslovno leto končala z največjo izgubo v svoji zgodovini, v letošnjih prvih osmih mesecih pa je prodaja Toyotinih novih vozil glede na enako lansko obdobje padla za 29 odstotkov, v poslovnem letu, ki se je zaključilo 31. marca, pa se je Toyotina svetovna proizvodnja zmanjšala za 16 odstotkov. Obeti za poslovno leto, ki se bo končalo prihodnjega marca, niso nič kaj rožnati. Toyota zaradi zmanjšane prodaje na ameriških in evropskih trgih pričakuje izgubo že drugo zaporedno leto.

Japonski avtomobilski gigant je tako že pred slovesom iz svetovnega prvenstva napovedal, da se po letu 2010 umika kot gostitelj VN formule 1 v Suzuki na Japonskem, končalo pa se je tudi partnerstvo britanske ekipa formule 1 Williamsa z omenjenim japonskim dobaviteljem motorjev.

Lani se je iz formule 1 umaknila Honda, pred dnevi pa je japonsko podjetje Bridgestone sporočilo, da se po prihodnji sezoni poslavlja od tega športa. Razlog, da pri Bridgestonu ne bodo podaljšali pogodbe, je negotovo poslovno okolje. Toyota je bila tako še edini preostali japonski avtomobilski proizvajalec v tem tekmovanju.