Kot je uvodoma poudaril Türk, je razprava o položaju trgovine v Sloveniji v času krize in v odnosu do potrošnika, kar so glavne teme letošnje strateške konference, izjemno pomembna za slovenski gospodarski in tudi politični trenutek. Trgovina v slovenskem gospodarstvu po njegovih besedah predstavlja izjemno pomemben delež, poleg tega pa je najobčutljivejši del gospodarstva, saj ima, tako Türk, izrazito močen socialen in kulturni pomen.

Ob tem se je Türk navezal na trgovinsko sodelovanje z državami jugovzhodne Evrope. "Ta vidik sodelovanja je zelo pomemben in Slovenija mora posvečati posebno pozornost državam jugovzhodne Evrope," je dejal in pojasnil, da država letos namenja večjo pozornost predvsem sodelovanju z Albanijo in Bolgarijo. "Verjamem, da nas tam čakajo prostori, kjer ima slovenska trgovina lepe možnosti," je še poudaril in dodal, da gre za države, ki jih kriza ni tako močno prizadela in bodo bolj ali manj nadaljevale s svojo gospodarsko rastjo.

Posebej je opozoril na vidik socialne občutljivosti, ki po njegovih besedah spremlja vse, kar se dogaja v trgovini. "Letos nas je recesija prizadela razmeroma nepripravljene. Socialna občutljivost in sposobnost hitrega reorganiziranja ter pomoči s cenejšimi proizvodi in boljšo distribucijo je lahko velikega pomena v tovrstnih hitrih spremembah," je dejal Türk.

Ob koncu nagovora je izpostavil tudi vprašanje razvoja socialnega podjetništva in socialne trgovine. Kot je poudaril, se je potrebno zavedati, da je nujen del prestrukturiranja tudi skrb za tiste, ki bodo trajno izgubili delo. Socialno podjetništvo in delo v nevladnih organizacijah bosta na tem mestu po Türkovih besedah postala trajnejši perspektivi. "Slovenija na tem področju zaostaja za razvito Evropo. Moramo zgraditi boljši sistem in odpreti možnost angažiranja ljudi, ki sicer ne bi imeli teh možnosti," je dejal.

Govorniki na današnji strateški konferenci, ki sta jo pripravili Trgovinska zbornica Slovenije (TZS) in ljubljanska ekonomska fakulteta, se bodo med drugim posvetili predvsem vprašanjem trženjske recesijske uspešnosti in spreminjanja trženjskih strategij trgovcev v času recesije, spregovorili pa bodo tudi o tem, ali se morda približuje konec recesije in o bližnji prihodnosti na področju trgovine.

Med drugim bodo predstavili tudi rezultate jesenskega trženjskega monitorja DMS, ki se osredotoča predvsem na nakupne navade in vzorce potrošnikov. Predvsem bodo v ospredju rezultati o tem, koliko potrošnikov se kriza ni dotaknila in ali so v zadnjega pol leta spremenili obseg potrošnje.