Newyorška kardiologinja Dr. Nieca Goldberg meni, da je to koristen trend, dokler se bodo ljudje obračali k verodostojnim virom. „To je val prihodnosti in teoretično je videti dobra ideja. Pozitivno je predvsem to, da se lahko tako vzpostavi kratek, a učinkovit stik s pacientom,“ je izpostavila Goldbergova, ki je tiskovna predstavnica organizacije American Heart Association. To je prednost tudi za tiste, ki ne marajo hoditi k zdravniku, kritiki pa nasprotujejo, da je osebni stik s strokovnjakom nujen, saj zdravnik ne more zgolj po opisu težav priporočiti ustrezne terapije.

Nekatere ustanove so razvile spletno svetovanje za različne teme, od srčnih bolezni do nezdravih razvad. Na vprašanja glede prvih denimo pri nas odgovarja Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije, čigar predstavnik prim. Boris Cibic je že pred časom povedal: »Naše društvo ljudi obvešča po telefonu, prek svetovnega spleta in na predavanjih. Za kakršna koli vprašanja o srčno-žilnih boleznih me lahko pokličejo na 031 334 334«. Cibic je ugotovil, da se veliko ljudi obrne k njim po pomoč zato, ker niso zadovoljni s svojim zdravnikom, ker kardiologi nimajo časa ali ker so čakalne vrste za pregled predolge.

Ameriške raziskave na ljudeh, ki so preživeli srčni udar ali imajo druge težave s srcem, so pokazale, da so se zaradi tovrstnih programov, kjer svetovanje poteka prek spleta in telefona, pri mnogih zmanjšale težave, povezane s krvnim tlakom in holesterolom, veliko jih je nehalo kaditi, svetovanje pa je za eno tretjino zmanjšalo verjetnost, da bi ti ljudje umrli zaradi srčnih motenj (v primerjavi z ljudmi, ki niso dobili nasveta).

Analiza 22 kliničnih primerov je pokazala, da so kadilci, ki so poslušali opozorila „spletnih svetovalcev“ oziroma sodelovali v internetnih seansah za odvajanje od kajenja, lažje nehali kaditi kot tisti brez tovrstne pomoči. Podobno podporo so poiskali tudi alkoholiki, nizozemski znanstveniki so ugotovili, da je eden od petih ljudi znatno zmanjšal vnos alkohola po tistem, ko si je pomagal s spletno stranjo.

Internet je pomagal celo ljudem z luskavico. Študija, ki so jo izvedli v Bostonu, je pokazala, da je pol udeležencev spletne podporne skupine uspelo kakovost svojega življenja spraviti na višjo raven, dva od petih sta poročala o izboljšavah glede resnosti bolezni. Nekateri pa so zaradi „splošnih“ usmeritev na medmrežju preprosto začeli bolj zdravo živeti, na primer uživati bolj zdravo hrano in se ukvarjati s športom.