"Glavne težave kolesarjenja po Ljubljani so povezane z varnostjo kolesarjev in koles. Gre predvsem za pomanjkanje ali neustreznost kolesarskih stez, problem pa so tudi številne nevarne ovire, kot so drogovi za semaforje in cestne svetilke na kolesarskih stezah ter seveda parkiranje avtomobilov na površinah, namenjenih kolesarjem," je poudaril Andrej Klemenc iz Regionalnega centra za okolje Slovenije. K oviram na kolesarskih stezah lahko prištejemo še količke vzdolž cest in kolesarskih stez, ki so sicer "dobronamerno" nameščeni zato, da bi vozilom preprečili dostop do pločnika. Vendar pa so jih nekoliko v napoto postavili denimo ob Gosposvetski cesti in v križišču te s Slovensko, pri čemer so še zožili obstoječo kolesarsko stezo.

Janez Bertoncelj iz Ljubljanske kolesarske mreže se strinja, da so količki res moteči, vendar so "večje zlo parkirani avtomobili in iz njih izstopajoči vozniki, ki mislijo, da so sami na svetu. Ovire, kot so stebrički, so nujne, ker divjih avtomobilistov ni mogoče ustaviti," je kritiziral Bertoncelj in dodal, da je po mestnem središču treba omogočiti kolesarjenje povsod ter odpraviti škodljivo mešanje pešcev in kolesarjev po hodnikih za pešce, kar povzroča konfliktne okoliščine. "Glavna pomanjkljivost je neustrezno vodenje kolesarjev skozi križišča, kjer se praviloma tudi zgodi največ nesreč," je dopolnil.

Po besedah raziskovalcev z Urbanističnega inštituta RS Aljaža Plevnika in Luke Mladenoviča bo kolesarska strategija skušala celovito zastaviti razvoj tega prometnega podsistema, kar med drugim vključuje fiksen delež letnih naložb v kolesarsko infrastrukturo, zgraditev kolesarskih vpadnic - kolesarskih poti brez mešanja z motornim prometom s prioriteto v križiščih, izboljšanje projektantske prakse načrtovanja cest in kolesarskih stez ter tudi izboljšanje možnosti kombinacije uporabe kolesa in javnega prometa. Peter Skušek iz oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL je poudaril, da se občina letos intenzivneje loteva urejanja kolesarskih stez, njihovega povezovanja v kontinuirano omrežje, urejanja območij za pešce, kjer lahko vozijo tudi kolesarji, kolesarskih parkirišč in pokritih kolesarnic ter odpravljanja nedovoljenega parkiranja na kolesarskih stezah.

Občina se je prav tako zavezala, da bo v okviru strategije omogočila državljanom oziroma deležnikom podajanje stališč, pričakovanj in želja, s čimer bi laže prišli do učinkovitejših rešitev za udobje in varnost kolesarjev.