Nesreča nagibnega vlaka z 90 potniki, ki je bil na poti iz Zagreba v Split, se je zgodila po dolgem ravnem delu železniške proge, ki mu sledi ovinek, na katerem je vlak popolnoma iztiril. Po navedbah potnikov je vlak v določenem trenutku začel naglo pospeševati, strojevodja jih je obvestil, da so vlaku odpovedale zavore, nato pa je iztiril. Eden od vagonov se je zaradi silovitosti udarca prepolovil.

Vzrok za tragedijo še ni potrjen, po prvih izsledkih preiskave pa je bilo za nesrečo najverjetneje krivo protipožarno sredstvo, s katerim so zaščitili progo. Zaradi tega sredstva naj bi odpovedale zavore. Preiskovalci preučujejo tudi črno skrinjico, da bi ugotovili hitrost vlaka pred nesrečo. Hrvaška policija intenzivno išče tudi odgovorne osebe za eno najhujših železniških nesreč na Hrvaškem. Odgovorne čaka kazenska ovadba za povzročitev nesreče s smrtnimi posledicami.

Hrvaško zunanje ministrstvo je v soboto sporočilo, da je med 55 poškodovanimi v petkovi železniški nesreči pri Splitu 12 tujcev, in sicer štirje francoski državljani, dva avstralska ter po en belgijski, britanski, slovenski, švedski, norveški in pakistanski državljan. Identificirali so tudi vseh šest smrtnih žrtev nesreče. Gre za štiri hrvaške državljane, vsi prihajajo iz Zagreba, francosko državljanko ter dvojnega državljana Srbije in Španije z bivališčem v Sloveniji.

Pod protipožarnim sredstvom so našli neznano snov, podobno smoli

Odkritje delavcev podjetja Cian, ki je zadolženo za preiskavo nesreče, so prišli do nenavadnega odkritja. Pod protipožarnim sredstvom so našli smoli podobno snov, ki bi lahko bila kriva za nesrečo, pravijo pristojni.

Kaj točno bi lahko bila ta snov, ne vedo niti pri Hrvaških železnicah, od katerih je Cian zahteval točno specifikacijo snovi. Poslan je bil varnostni tehnični list, po katerem je razvidno, da se zaviralni sistem čisti z navadno vodo. A pod zaviralnim sistemom se je pojavila nenavadna bela snov, kot rečeno, podobna smoli, ki pa se jo zelo težko odstranjuje, pravzaprav jim je še nii uspelo očistiti. Trenutno je v teku testiranje, s čim bi se ta smoli podobna snov lahko odstranila, je dejal inženir Ciana, Marko Bašić.

Tako vzrok za tragedijo še ni potrjen. Najprej je veljalo, da je bilo za nesrečo najverjetneje krivo protipožarno sredstvo, s katerim so zaščitili progo, zdaj pa se je pojavila še ta nenavadna smola.

Oglasil se je tudi predstavnik podjetja Intrade Ivan Tomašković, ki je skrbela za brezhibnost proge. Dejal je, da niti približno ne ve, kako se je ta nepoznana stvar našla v zavornem sistemu. Pravi, da v njegovem podjetju niso ničesar dodajali ijn delai po svoje.

V Splitu žalna slovesnost za žrtvami petkove železniške nesreče

Na splitskem mestnem pokopališču Lovrinec je bila danes žalna slovesnost za žrtvami železniške nesreče, ki se je zgodila prejšnji petek pri Kaštelih na železniški progi Zagreb-Split in v kateri je umrlo šest ljudi, huje in lažje ranjenih pa je bilo 55. Na Hrvaškem je danes tudi dan žalovanja za žrtvami nesreče.

Poleg svojcev in prijateljev umrlih ter vodstva Hrvaških železnic je bil na žalni slovesnosti tudi hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Božidar Kalmeta, ki je poudaril, da bodo odgovorne za tragedijo privedli pred sodišče. Premierka Jadranka Kosor je sicer zavrnila odstop, ki ji ga je ponudil minister Kalmeta.

Hrvaška policija aretirala šest oseb

Policija je aretirala šest oseb, med katerimi sta tudi Ivan Medak, eden izmed glavnih osumljencev za železniško tragedijo, v kateri je umrlo šest oseb, in Ivan Tomašković, direktor zagrebškega podjetja Intrade. Slednje je prodalo snov, ki naj bi bila kriva za nesrečo.

Aretirani so tudi Drago Rogulj, vodja oddelka v Splitu za zaščito proti požarom na Hrvaških žečleznicah, Tihomir Grgec, ki je vodja nabave na železnicah, in še dve osebi, čigar identiteti zaenkrat nista znani.