Kot je povedal generalni tajnik Avtoprevozniške zbornice Slovenije Emil Milan Pintar, so ustanovili sedemčlanski krizni odbor avtoprevoznikov in določili program dela pogajalske skupine, ki se bo z ministrstvom za promet in vlado v najkrajšem času začela pogovarjati o ukrepih, da se - tako Pintar - slovenski cestni transport ne sesuje.

Po njegovih besedah so na zbornici izračunali, da v Sloveniji vozi dobrih 80.000 tovornjakov, neposredno je z avtoprevozništvom in prometom povezano približno 130.000 ljudi, z zadnjimi ukrepi na področju cestnine, njeni podražitvi, pa je po oceni zbornice postalo ogroženih okrog 2000 slovenskih prevozniških podjetij in tretjina delovnih mest oz. 40 odstotkov prevozniških zmogljivosti.

Že tako slabo stanje avtoprevozništva je - tako Pintar - poslabšala uvedba cestnine. Na zbornici ocenjujejo, da jim približno polovico težav povzroča splošna gospodarska kriza, drugo polovico težav pa je avtoprevoznikom z uvedbo neustreznih ukrepov v zadnjem desetletju povzročila slovenska prometna politika.

Od ministrstva za promet in vlade zato zahtevajo, da se zniža cestnina in da avtoprevozniki dobijo različne olajšave, od cenejše nočne vožnje do odlaganja plačila cestnin. Minister za promet Patrick Vlačič je glede cestnine avtoprevoznike pustil na cedilu, njegova obljuba, da nova cestnina ne bo vpeljana, prej kot bo sprejet in dograjen sistem vračila trošarine, pa je druga točka pogajanja, je nadaljeval Pintar.

Pri trošarini so se po Pintarju zgodile tri stvari. Avtoprevozniki nimajo jasnega zagotovila, kakšen del trošarine se bo vračal, ni jasnega sistema, kdaj se bo vračalo. Poleg tega cestnine že veljajo, prve trošarine pa naj bi bile vrnjene šele v oktobru. Hkrati so se cene goriva zvišale do stopnje, ko je v nekaterih evropskih državah gorivo cenejše, kot bo ob vračilu trošarin v Sloveniji, je ocenil.

Pintar je še dejal, da se je potrebno takoj odzvati na vprašanje plačilnih rokov, saj so se slovenski avtoprevozniki znašli "v škarjah". Večina njihovih stroškov je takojšnjih, nekateri so celo vnaprejšnji, po drugi strani pa se jim plačuje z 90- ali 150-dnevnim rokom, zato zahtevajo, da država uvede plačilno disciplino in 30-dnevni rok plačila, je opozoril.

Slovenski avtoprevozniki se spopadajo z nelojalno konkurenco avtoprevoznikov z vzhoda, policija pa ne opravlja niti minimalnega nadzora, saj po izračunih zbornice več kot 90 odstotkov vseh kazni izterja od slovenskih prevoznikov, je dejal Pintar. Glede tega vprašanja avtoprevozniki zahtevajo zakonsko regulativo in zaščito pred nelojalno konkurenco podjetij, ki v Sloveniji opravljajo nezakonito gospodarsko dejavnost, je dejal.

Kot zadnjo točko programa je Pintar navedel sprostitev prevoza za avtoprevoznike po lokalnih cestah. V sedanji sistem, ko morajo tovornjaki voziti po daljših poteh, jih je po Pintarju prisilila Družba za avtoceste v RS (Dars), zato zahtevajo, da se ceste pregledajo in, da se tiste, ki zmorejo prevzeti tovorni promet, sprostijo.

O pogajalski skupini bodo v torek obvestili ministra za promet Patricka Vlačiča, v sredo pa naj se z njim tudi sestali, je še povedal Pintar.