"Predor Šentvid ni nikoli povzročal težav, saj je bil zgrajen v skladu z evropskimi direktivami in gre za novogradnjo, ki izpolnjuje tudi vse zahteve glede protipožarne zaščite," so dobro leto po 1. juliju 2008, ko so uradno odprli šentviški predor, so povedali na Darsu.

Šentviški predor je bil še isti dan, v nadaljevanju pa zaradi del še večkrat, zaprt za promet. Težave je povzročala 240 metrov dolga in več kot dve desetletji stara galerija, s katere je odpadal protipožarni omet, namenjen varovanju objektov v bližini. "Potem ko je izvajalec SCT - glede na to, da je bil izveden nekakovostno - odstranil iz te galerije ves protipožarni omet, do omenjenih težav seveda ni več prihajalo," so pojasnili na Darsu.

V družbi so nato od SCT zahtevali izvedbo novega projekta. "Ker tega SCT ni storil, je Dars lani proti koncu leta sprožil postopek unovčitve garancije za dobro izvedbo del v višini 1,14 milijona evrov. Na prvi stopnji smo zadevo dobili, vendar se je izvajalec pritožil, tako da sedaj čakamo drugostopenjsko odločbo," so poudarili na Darsu. Po njihovih beseda bodo morali protipožarno zaščito v stari galeriji v skladu z evropsko direktivo o minimalnih varnostnih zahtevah v predorih, ki je stopila v veljavo leta 2006, urediti najkasneje do leta 2014.

Sicer šentviški predor, ki je zaradi zamud, podražitev, zapletov pri iskanju izvajalca elektro in strojnih del in pridobitve ustreznih dovoljenj buril duhove že pred lanskim odprtjem, še ni končan. Po terminskem planu bosta obe priključni cevi, katerih investicijska vrednost znaša 19,1 milijona evrov, do konca letošnjega leta dokončani, in sicer za smer Medvode. Smer proti centru Ljubljane bo vzpostavljena v okviru tretje faze, saj bo obnova Celovške ceste predvidoma zaključena v letu 2011, kakor je bilo tudi načrtovano, so pojasnili na Darsu.

Po njihovih besedah skupna vrednost vseh pogodbenih gradbenih del za izgradnjo predora Šentvid znaša 124,7 milijona evrov, skupaj z elektro in strojno opremo pa 135,7 milijona evrov, v kar je všteta tudi vrednost izgradnje priključnih ramp in dveh priključkov na Celovško cesto. Investicijska vrednost celotnega avtocestnega projekta Šentvid - Koseze znaša 265,129 milijona evrov. "Investicija se bo gibala v okviru omenjene investicijske vrednosti," zagotavljajo na Darsu.

V družbi so tako analizirali vzroke za podražitve in zastoje v gradnji v prejšnjih letih, tudi pri gradnji šentviškega predora, ter na tej podlagi sprejeli pomembne preventivne ukrepe, s katerimi na eni strani povečujejo vlogo naročnika, na drugi strani pa zagotavljajo večjo odgovornost izvajalcev za kakovostno izvedbo. Uprava Darsa je z novim pristopom k pripravi razpisne dokumentacije pri oddaji del gradnje predora Markovec postavila temelje tudi za druge podobne razpise oz. zagotovila manjša tveganja, so še dodali.