Ta novi projekt je namreč neke vrste videoigra, simulacija realnega dogajanja na bojišču, hkrati pa vključuje tudi pogoste primere kontakta z lokalnim prebivalstvom. Razlika med tem simulacijskim DVD-jem in pravo videoigro je v tem, da so pri njegovi pripravi sodelovali vojaki in častniki ameriške vojske, ki so bili del vojnih operacij. Tako naj bi vojaki, ki na ta način trenirajo, vedeli, da pred njimi niso izmišljeni liki, ampak gre za resnične situacije, v katerih se bodo morali hitro znajti, od njihovih odločitev pa bo odvisno njihovo življenje in življenje kolegov.

Sramota s Koranom

Ideja je bila zasnovana pred več kot letom dni, ko se je eden od vojakov odločil vaditi s pomočjo posebne vabe (ki v tem delu sveta niti ni najboljša ideja) - svete knjige Koran. Vojska je na incident hitro odreagirala, a se je posnetek hitro razširil prek interneta. V vojnem Centru za kulturno razumevanje v ameriški zvezni državi Arizona so prišli do zaključka, da morajo združiti dve stvari: vojake, stare med 20 in 24 let, ki so zrasli v svetu interneta, ter njihovo nepoznavanje kulturnih razlik v državi, v katero jih pošljejo. Izkazalo se je, da zanje ni dovolj le predavanje o kulturnih in civilizacijskih posebnostih Iraka in Afganistana, temveč potrebujejo mnogo več.

Vključil se je tudi Hollywood

Odgovor so našli med nekdanjimi vojaki, ki so kariere nadaljevali v podjetjih, ki izdelujejo videoigre in producirajo filme. "Opazil sem rast sveta iger, njegovo moč in vpliv na interakcijo med ljudmi in informacijami. Tu sem našel odgovor na težavo, ki je mučila vojsko,“ je dejal nekdanji marinec Russ Phelps. Sprožil je projekt, v katerem so zasnovali interaktivni DVD z resničnimi borbenimi scenariji, za resničnost slike pa so skrbeli hollywoodski veterani, ki so scene snemali v južni Kaliforniji, vanje pa so vstavili tudi resnične posnetke iz Iraka in Agfanistana. Program vojake vodi skozi niz dogodkov, kakršne lahko pričakujejo v vsakem trenutku, ko enkrat stopijo na bojišče in začnejo sprejemati različne odločitve. Ena od dilem je tudi, ali lahko vojak od iranskega dečka sprejme posodo polno tekočine (saj bi lahko bila bomba presenečenja). Po sprejeti odločitvi program pokaže morebitne posledice.

Za razliko od videoigre se "igralec“ tukaj dobro zaveda, da bi morebitna eksplozija zanj pomenila smrt, saj glavni junak igre ni animacija. Psihologi menijo, da bodo tako trenirani vojaki na resničnem bojišču pod manjšim stresom.