Največji, in sicer kar 25-odstotni upad prihodkov so v Intereuropi zabeležili pri kopenskem prometu, prihodki iz medcelinskega prometa pa so upadli za odstotno točko manj. Med posameznimi državami je Intereuropa največji upad doživela v Sloveniji in Srbiji, medtem ko so se prihodki v Rusiji potrojili na 5,2 milijona evrov.

Vendar je njihova več kot 140 milijonov evrov vredna investicija v logistični center Moskva-Čehov k temu prispevala le manjši del. Prihodki njihove ruske družbe OOO Intereuropa-East so namreč v prvem četrtletju znašali vsega 0,9 milijona evrov, pri čemer se je čista izguba družbe povzpela na kar 3,85 milijona evrov. Negativen je bil tudi dobiček iz poslovanja (EBIT), poleg tega pa je prav ruska investicija ključni razlog, da so se finančni odhodki iz finančnih obveznosti podvojili na 4,7 milijona evrov.

Medletno poročilo tako le še dodatno priča o zgrešenosti investicije, zaradi katere se je delež obveznosti v financiranju Skupine Intereuropa povzpel na 64 odstotkov, finančne obveznosti pa na 222 milijonov evrov. V drugem četrtletju v Intereuropi sicer pričakujejo boljše rezultate pri poslovanju avtomobilskega terminala Čehov, kar "sklepajo po izboljšanju poslovanja v zadnjih tednih". Kot v medletnem poročilu pojasnjuje predsednik uprave Intereurope Zvezdan Markežič, je matična družba že dosegla podaljšanje vseh kratkoročnih kreditnih linij in minuli mesec tudi reprogramirala dolgove za financiranje logističnega centra Moskva-Čehov.

Glede na opazno zaostajanje za načrti je le malo možnosti, da bo Skupina Intereuropa letos uspela ustvariti več kot 280 milijonov evrov čistih prihodkov, 36 milijonov evrov EBITDA in 4,4 milijona evrov čistega dobička, kolikor so si zastavili. Nadzorni svet Intereurope je tako na sredini seji upravi naložili dodatne ukrepe, in sicer pripravo dodatnih, trdnejših ukrepov na področju stroškov, pripravo celovitega sistema upravljanj s tveganji in vzpostavitev družbene klime v podjetju.

matjaz.polanic@dnevnik.si