Od tako obetane kazni McLarnu zaradi laganja po dirki v Avstraliji je bila pogojna kazen prepovedi dirkanja za tri dirke za dobo enega leta povsem pričakovana. Verjetno je pripomoglo tudi dejstvo, da je ta afera iz formule 1 odstranila človeka, ki je soustvarjal zgodovino tega športa, vodjo moštva Rona Dennisa, veliko pa tudi grožnja Mercedesa, ki je solastnik ekipe, da se bodo umaknili iz tega športa, k čemur jih nagovarjajo finančne težave matične tovarne, s kakršnimi se srečuje celotna avtomobilska industrija. FIA je na koncu sprejela salomonsko odločitev v slogu "Kozlovske sodbe v Višnji gori", saj so bili srebrni "tepeni po lastni senci, pol ure pa so zamahovali nad njimi". Volk sit in koza cela, s čimer se je srenja formule 1 lahko osredotočila na druge težave.

Ena največjih je želja FIA, da bi omejili zgornjo mejo proračuna vsakega moštva, pri čemer so zavihali nosove pri Ferrariju in celo napovedali, da bi lahko izstopili iz formule 1, predsednik FIA Max Mosley (pred nekaj dnevi so v stanovanju v Londonu našli mrtvega njegovega 38-letnega sina, vzrok smrti naj bi bil prevelik odmerek mamil) pa je hladnokrvno dejal, da lahko formula 1 preživi tudi brez moštva iz Maranella. Če bi to lahko bilo možno ali ne, je spet drugo vprašanje.

Pri Ferrariju za dirko v Barceloni napovedujejo "veliki napad", saj so pripravili številne majhne, a bojda pomembne izboljšave, oba dirkača bosta imela vgrajen sistem KERS. Po drugi strani pa bodo pri BMW, kjer so bili eni največjih zagovornikov tega sistema, to pot nastopili brez dodatnega pogonskega sistema, kar velja tudi za Renault. Pri Renaultu namreč ocenjujejo, da so letošnjo sezono začeli slabše, kot so pričakovali. Zdaj se bodo rumeno-beli odrekli sistemu KERS, saj naj bi slabo vplival na lego dirkalnika na stezi (težišče njihovega dirkalnika je zaradi teže sistema višje za približno 4 centimetre, kar je veliko večji negativni učinek, kot je pozitiven učinek dodatnih 82 električnih konjičev), v Monaku ga tako ali tako nima pravega smisla uporabljati, dodajo pri Renaultu, zato ga bi lahko naslednjič v izboljšani različici uporabili šele na dirki v Belgiji konec avgusta.

Pri Bridgestonu napovedujejo težko dirko za pnevmatike, najbolj naj bi jih skupila sprednja leva pnevmatika na dirkalniku, nekaj izboljšav pri varnosti pa so pripravili tudi organizatorji dirke. In vsi so si enotni, da je bil že skrajni čas, da se moštva vrnejo "domov" v Evropo, kajti za mnoge se bo sezona zares začela šele zdaj. Toda, ali ni to malce prepozno?