Velemojster obvladovanja hitrih motociklov Valentino Rossi je v sezoni 2008 tekmecem pokazal, da se zmagovanja še ni naveličal. V prejšnji sezoni je postal prvak že precej pred koncem in zbral 373 točk, skorajda 100 več od Stonerja. Rossi je tako po dveh letih premora (2007 je bil najboljši Casey Stoner, 2006 pa Američan Nicky Hayden) spet pristal tam, kjer je bil neprekinjeno v letih 2001 - 2005, na svetovnem prestolu elitnega motociklističnega razreda.

Rossi bo seveda kljub naslovu svetovnega prvaka, ki bi mu prinesel prestižno enico, na svoji Yamahi obdržal tradicionalno številko 46. Z letošnjim motociklom Yamaho M1 je bil Italijan po testiranjih zelo zadovoljen. Na dirkališču v Losailu je že zmagoval, a v letih 2005 in 2006, ko so bile dirke še podnevi. Na nočni premieri se lani s petim mestom ni najbolje odrezal, kljub temu pa mu nihče ne odreka vloge favorita za nov naslov. "Katar res ni moje najmočnejše prizorišče. Tudi testiranja kmalu ne bodo pomenila veliko, ko se bo začelo zares. Novo sezono pričakujem mirno, Yamaha je svoje delo opravila dobro," je pred začetkom sezone menil svetovni prvak. V tovarniški ekipi Yamahe bo njegov sotekmovalec mladi Španec Jorge Lorenzo, lani prijetno presenečenje s skupnim četrtim mestom v SP - pa tudi s "pole positionom" na takrat svoji prvi dirki v motoGP, prav na uvodu v Dohi.

Največji tekmeci Yamahe v boju za skupno zmago bodo Italijani z Ducatijem. Prvo orožje rdečih ostaja enako kot v zadnjih sezonah: Avstralec Stoner je lani, potem ko je leta 2007 postal svetovni prvak, nekoliko zaostal za pričakovanji. Toda prav katarsko dirkališče je eno njegovih najljubših. Za nameček se je drobni avstralski dirkač izkazal tudi na zimskih in spomladanskih testiranjih in lahko sezono 2009 pričakuje zelo optimistično. "Vsi smo trdo delali, motor je zelo dober in lahko z veseljem pričakujem začetek sezone, čeprav je težko primerjati dirkanje in teste," je kljub vsemu previden Stoner.

Avstralec bo imel za družbo v ekipi letos novinca - seveda samo novinca v moštvu. Nicky Hayden je po ne najbolj uspešnih zadnjih dveh sezonah zamenjal konjička in s tovarniške Honde presedlal na tovarniškega Ducatija. Motivov pri novih delodajalcih mu zanesljivo ne bo manjkalo, nenazadnje pa bo prav preizkušnja v Katarju njegova jubilejna 100. v razredu motoGP.

Pri Hondi so odhod Američana zakrpali z mlado močjo. Drugi voznik japonske ekipe bo mladi Andrea Dovizioso. Novinec je moral hitro prevzeti odgovornost pri testiranjih. Prvi mož ekipe Dani Pedrosa je ključni del zimskih priprav preživel "na bolniški", saj je prav na dirkališču v Katarju pred mesecem dni grdo padel in si zlomil roko. Kljub dvomom o možnostih nastopa je Pedrosa dobil zeleno luč zdravnikov že za dirkanje na uvodu v sezono 2009.

V ozadju karavane bodo, poleg edinega dirkača Kawasakija Marca Melandrija (Japonci so sprva celo napovedali slovo od motoGP, a so si premislili in bodo nastopili zgolj z enim dirkačem in poltovarniško ekipo), še trije novinci med elito. Finec Mika Kallio in Japonec Juki Takahaši sta "napredovala" iz razreda do 250 ccm, Niccolo Canepa pa je bil doslej testni voznik Ducatija. Ljubitelji motociklizma pa se bodo razveselili vrnitve veterana, dvakratnega svetovnega podprvaka Seteja Gibernauja, ki je v motociklističnem sedlu nazadnje krotil močne motorje pred dvema sezonama. Barve je zamenjal tudi Toni Elias, ki bo tekmoval za ekipo Honda Gresini.

Vsi dirkači pa se bodo soočili z nekaj spremembami pravil. Najpomembnejše zadevajo pnevmatike, Bridgestone je odslej edini dobavitelj za vse ekipe, ki pa bodo imele za posamezno tekmo na voljo manj pnevmatik. Za cel dirkaški konec tedna bodo imeli vozniki na voljo le štiri sprednje in šest zadnjih pnevmatik, odslej pa ni več posebnih gum za kvalifikacije, s katerimi so nekoč lahko dosegali izredno hitre čase, zdržale pa so le en krog.

Koledar je za sezono 2009 sestavljen iz 17 dirk. Po uvodu v Katarju bo konec aprila nadaljevanje na Japonskem, sledi pa dolga evropska turneja, s preizkušnjami v Španiji, Franciji, Italiji, Kataloniji in na Nizozemskem. Ameriška Laguna Seca, kjer po tradiciji nastopajo samo dirkači elitnega razreda motoGP, bo 5. julija, poleti pa bodo še dirke v Nemčiji, veliki Britaniji in na Češkem. Konec avgusta bo na sporedu druga ameriška dirka, VN Indianapolisa, sledijo pa še preizkušnje v San Marinu, Portugalski in Avstraliji, predzadnja dirka bo 25. oktobra v Maleziji, veliki finale pa 8. novembra v španski Valencii.