Ljubitelji formule 1 se še dobro spominjajo razpleta lanske sezone. O prvaku je odločala zadnja dirka, pravzaprav zadnji krog zadnje dirke v Braziliji. Za trenutek se je zmage in naslova prvaka veselil Felipe Massa, toda Lewis Hamilton je skozi ciljno črto pripeljal kot peti - to pa je bilo dovolj za prvi naslov prvaka s točko naskoka in povod za veliko razočaranje Brazilcev.

Zdaj je mladi Britanec, ki je pri manj kot 24 letih postal najmlajši prvak v zgodovini tega tekmovanja, nekaj mesecev starejši, izkušenejši in poudarja, da bi rad ponovil lanski uspeh. Vendar še vedno sedi v dirkalniku McLaren-Mercedes, ki pa v sezoni 2009, vsaj sodeč po testiranjih, ni več avtomobil, ki bi ga morali v izpuhe gledati vsi tekmeci. Tudi vodilni v ekipi iz Wokinga, med zimskim premorom je z vodstvene funkcije odstopil dolgoletni šef Ron Dennis, priznavajo, da tokrat ne bodo v vlogi favoritov.

Velika pričakovanja za Brawn Mercedes

Če gre verjeti izidom testiranj, bo ena glavnih vlog pripadla moštvu Brawn Mercedes. Ekipa je nastala pravzaprav v zadnjem trenutku, potem ko je Honda že kmalu po koncu prejšnje sezone napovedala, da se zaradi vse večjih stroškov in gospodarske krize v svetu umika iz sveta formule 1. Nekaj tednov pred začetkom sezone je moštvo odkupil nekdanji vodja Ross Brawn in zadel v črno. Z izkušenima dirkačema, veteranom Rubensom Barrichellom in Jensonom Buttonom, ter dirkalnikom, ki je najbolje od vseh ujel spremembe pravil, je bil na testiranjih šok za tekmece, navajene, da sami krojijo vrh formule 1.

Pri McLarnu bo pomočnik Hamiltona še vedno Heikki Kovalainen. Tudi Ferrarijeva zasedba je nespremenjena. Finski zvezdnik Kimi Raikkönen je bil lani na koncu v senci Felipeja Masse in bo skušal dokazati, da je še vedno sposoben vrnitve na vrh, kjer je bil kot svetovni prvak leta 2007. Nevarna bosta oba dirkača BMW-Sauberja Robert Kubica in Nick Heidfeld. Nekdanji dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso bo še kakšno leto potrpel za volanom Renualta v upanju na odmeven prestop po končani sezoni, družbo v ekipi mu bo delal Nelson Piquet mlajši. Toyota stavi na Jarna Trullija in Tima Glocka, za spremembo pa so se odločili pri obeh moštvih s krili: k večjemu bratu Red Bull Renaultu je prestopil nadarjeni mladec Sebastian Vettel, poleg njega bo dirkal Mark Webber, pri Toro Rosso-Ferrariju pa so ob bok nekdanjemu prvaku serije CART Sebastienu Bourdaisu postavili edinega novinca v formuli 1, Švicarja Sebastiena Buemija. Pri Williams-Toyoti orožji ostajata Nico Rosberg in Kazuki Nakajima, pri Force India-Mercedesu pa Adrian Sutil in Giancarlo Fisichella.

Spremembe so namenjene predvsem krčenju stroškov

V primerjavi z letom 2008 je Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) uvedla veliko sprememb. Te so najbolj namenjene krčenju stroškov, saj je formula 1 v zadnjih letih postala nerazumno razsipna. Tako so omejili testiranja pred sezono in jih povsem prepovedali med njo, motorji v dirkalnikih morajo po novem zdržati tri in ne le dve dirki, menjalniki pa štiri dirkaške konce tedna. Omejili so končno število vrtljajev motorjev na 18.000 na minuto. Namesto pnevmatik s profilom bodo spet uvedli pnevmatike z gladko površino, prednje krilce bodo povečali, manjša pa je površina zadnjih krilc in ostalih usmerjevalnikov zraka na dirkalniku. Novost je tudi sistem KERS (sistem za vnovično porabo energije), ki v tej sezoni še ne bo obvezen, nekatera moštva pa so ga že toliko razvila, da bi ga lahko uporabila na dirkah: gre za shranjevanje dela energije ob zaviranju, ki jo nato dirkač lahko uporabi s pritiskom na gumb, s čimer za nekaj sekund v vsakem krogu precej poveča moč dirkalnika.

Ena sprememba pa je tik pred zdajci dobila rdečo luč. FIA je pred dnevi precej samovšečno in, kot kaže, brez posvetovanja z ekipami uvedla novost, po kateri bi o prvaku odločalo število zmag, ne pa končni seštevek točk. Takšnemu scenariju so se uprli v vseh ekipah v združenju FOTA in FIA je morala priznati poraz. Novost bo tako uvedla šele v sezoni 2010, morda pa sploh ne.

Tudi pri prirediteljih dirk je nekaj sprememb. Iz koledarja je po sporu z Ecclestonom glede trženja in višine plačila pravic izpadla tradicionalna dirka v Kanadi, tako da je Severna Amerika zdaj ostala povsem brez prizorišča. Novinec pa je Abu Dabi, v Združenih arabskih emiratih se bo sezona končala 1. novembra. Marčevsko-aprilski začetek bo po avstralski dirki azijski, saj sledita še dirki v Maleziji in Kitajskem (5. in 19. april), konec aprila bo na vrsti Bahrajn, nato pa od pomladi do poznega poletja sledi dolga evropska turneja (Španija, Monako, Turčija, Velika Britanija, Nemčija, Madžarska, Valencia, Belgija in Italija). Konec septembra se bo karavana F1 spet selila v Azijo (Singapur, Japonska), oktobra pa bo na vrsti Brazilija, ki bo zadnja dirka pred Abu Dabijem.