Namen nove zakonodaje, ki so jo danes na plenarnem zasedanju v Strasbourgu potrdili evropski poslanci, je med drugim tudi povečati konkurenčnost evropske avtomobilske industrije.

Varnost na evropskih cestah se stalno izboljšuje, tudi po zaslugi boljše oblike in izdelave avtomobilov. Nova zakonodaja na tem področju proizvajalcem avtomobilov nalaga vrsto novih pravil, med drugim predpisuje obvezno uporabo nekaterih novih tehnologij. Tako bodo morala biti vozila opremljena s sistemom elektronskega nadzora stabilnosti vozila (ESC), ki vozniku pomaga ohraniti nadzor nad vozilom v težkih pogojih. Za tovornjake pa bosta obvezna napreden sistem za zaviranje v sili (AEBS) in sistem za opozarjanje pri neželeni menjavi voznega pasu (LDWS).

Spremenjeni so tudi nekateri standardi glede avtomobilskih pnevmatik, tako kar zadeva varnost kot tudi njihov vpliv na okolje. Z novimi pravili naj bi zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida iz vozil in zmanjšali porabo goriva. Med ukrepi je obvezna vgradnja sistemov za nadzor tlaka v pnevmatikah v vsa nova osebna vozila.

Evropski parlament je tudi poostril pravila glede uporabe nekaterih vrst pnevmatik; med drugim je tako omejil uporabo profesionalnih pnevmatik za vožnjo zunaj urejenih poti na vozilih s pogonom na vsa štiri kolesa, ki jih prodajajo za zasebno uporabo.

Nova zakonodaja naj bi stopila v veljavo s 1. novembrom 2011, vendar pa bodo v določenih primerih veljale izjeme do leta 2018, s čimer naj bi avtomobilski industriji omogočili, da se prilagodi novim zahtevam.