Gaber Jošt

Pozimi marsikateri lastnik avtomobila zaradi nizkih temperatur zanemari pranje avtomobila. Zaradi soli na cesti in tudi večje varnosti je tako vzdrževanje nujno tudi v najhladnejših mesecih ali takrat še toliko bolj. Seveda vam ne priporočamo pranja doma, ampak pojdite v avtopralnico. Sodobni avtomobili so dandanes bistveno bolj odporni na sol na cestah, ki se počasi nabira tudi na podvozju, vseeno pa to ne pomeni tudi absolutne odpornosti in tega, da je potrebno to sol občasno odstraniti.

Naj v tem tekstu omenimo prigodo neke voznice, ki je sol za posipanje naložila v prtljažnik avtomobila in jo odpeljala domov. Vreča se je raztrgala in kljub temeljitemu čiščenju in sesanju se je v nekaj mesecih pojavila rja v prtljažnem prostoru.

Sol v prtljažniku

Nekaj podobnega se dogaja tudi s podvozjem in pločevino, zato je pozimi redno pranje še toliko pomembnejše vendar ne le zaradi večje nevarnosti rjavenja, ampak tudi zaradi varnosti. Nekateri vozniki vozijo s povsem umazanimi avtomobili več mesecev in potem bentijo, da jim luči slabo svetijo, da težav s pogledom v zunanja vzvratna ogledala niti ne omenjamo. Prednost avtopralnic je tudi v tem, da v postopku pranja naprava poskrbi tudi za sušenje, vseeno pa po pranju pragove avtomobila in gumijaste dele na vratih dodatno obrišite s suho krpo ali papirnato brisačo. Ob pranju ne pozabite tudi na temeljito spiranje spodnjega dela vozila in to kar dvakratno s pomočjo vodnega curka pod velikim pritiskom in dodatnim programom za pranje podvozja. Pozimi je vsekakor najbolj priporočljivo pranje v avtomatskih pralnicah.

Notranje čiščenje

Ob tem ne pozabite tudi na notranje čiščenje, kajti zaradi mastnih oblog na steklu se še dodatno rosijo. Rosenje preženete tudi s pomočjo klimatske naprave, ki pa jo je potrebno prav tako vzdrževati. Predvsem filtre, kajti posledica umazanih filtrov je slabše delovanje klimatske naprave in posledično pojav rosenja. Voznikom posebej priporočamo gumijaste predpražnike. Pozimi namreč v avtomobil vstopamo z mokrimi in celo zasneženimi čevlji in mokri tekstilni predpražniki se le težko posušijo.

O olju v motorju in hladilni tekočini le to, da je pred začetkom zime potrebno preveriti stanje, nekateri pa trdijo, da v motorju olja ne sme biti preveč (do črtice maksimum), ampak nekje na sredini, da se hitreje segreje, posledično s tem pa tudi motor. Ne pozabite tudi na tekočino za pranje stekel. Pozorni bodite na mešalno razmerje tekočine za pranje stekel tudi zato, da vam pri zelo nizki temperaturi ne bo zmrznila. Če se to zgodi, je edina rešitev, da avtomobil odpeljete v neko toplo garažo in počakate, da se led v cevčicah stopi in potem dolijete nerazredčeno zimsko tekočino za pranje stekel. Če boste led pustili v drobnih ceveh, ki vodijo do vetrobranskih stekel, lahko pride do večjih poškodb. Naj vas pri tem opozorimo še na nekaj. V nekaterih prodajnih centrih prodajajo tekočino za pranje stekel do 70 stopinj pod ničlo. V njih je relativno veliko alkohola, ki je tudi po svoje nevaren. Pred leti je namreč taka tekočina zaradi počene cevčice brizgala po motorju, zaradi slabo izoliranih električnih delov pa je prišlo do vžiga avtomobila.

Zamrznjena stekla

Naj za konec omenim še eno podrobnost. Če imate avtomobil pozimi parkiran zunaj, obvezno dvignite brisalce ali pod njih podložite časopis, da preprečite, da bi se zaradi ledu brisalci prijeli na steklo. Če se vam to vseeno pripeti, odtopite brisalce s tekočino za odmrzovanje stekel in ne z vključitvijo brisalcev, saj vam lahko pregori motor brisalcev, če pa boste z njimi drgnili led s stekel, se bodo metlice hitro obrabile in raztrgale.

Avtomobil torej pozimi potrebuje še več nege kot poleti, in to zagotovo ne le zato, da se ne boste vozili v umazanem vozilu, ki se ga človek skoraj ne upa prijeti. Predvsem naj bo tako zaradi varnosti...