"O krizi so nas konec leta 2008 obvestili mediji. Toda vsi vidimo, da na smučiščih ni manj smučarjev in da so tudi potovanja polna," je dejal Anton Matjašič, predsednik Združenja turističnih agencij Slovenije.

Dimitrij Piciga, direktor Slovenske turistične organizacije, tudi v tem letu pričakuje zmerno rast slovenskega turizma, v slogu nogometnega selektorja pa takole razkrije svojo strategijo: "Poglavitni cilj je, da obrambna linija zdrži na naših ključnih trgih - britanskem, nemškem, avstrijskem in italijanskem, kjer bomo težko ostali v prvi liniji. Na igrišču zelo veliko pričakujemo od sredine. To so igralci, ki bodo igrali na vzhodnih trgih (v nekdanji Jugoslaviji, Poljski, Češki, Rusiji, Ukrajini...), medtem ko bo napad gole zabijal na domačem trgu. S kakšno dolgo podajo bomo zmagovali tudi v Aziji."

Barbara Vajda, direktorica Zavoda za turizem Ljubljana, ni tako optimistična. Medtem ko je bila povprečna letna stopnja rasti prenočitev v Ljubljani v zadnjih petih letih skoraj 13-odstotna, je v letu 2008 zaradi zelo slabega drugega polletja znašala le dva odstotka. "To je bilo za nas znamenje za alarm in za okrepitev promocije," je dejala Vajdova. Ljubljani napoveduje težko turistično leto 2009, še zlasti zato, ker je Slovenija obstala pri vzpostavljanju novih letalskih povezav. Brez njih pa bodo, tako Barbara Vajda, postelje ljubljanskih hotelov bolj prazne in posledično tudi blagajne, ki so vezane nanje.

Marjan Hribar, generalni direktor direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo, opozarja, da se utegnejo pojaviti težave s črpanjem evropskih sredstev za naložbe v turizmu. "Ko obravnavamo investicijski načrt, je sestavni del vlog tudi izjava banke, da bo projekt podprla s krediti. Toda banke so enostransko odstopile od te izjave, saj kreditov ne dajejo. Pozivam jih, naj se manj ukvarjajo s tem, kako reševati nasedle naložbe, in naj raje spodbujajo slovensko gospodarstvo, znotraj njega pa tudi turizem, ki je bil - vsaj v zadnjih desetih letih - zagotovo odličen partner bančnemu sektorju. Ne spomnim se namreč niti ene nasedle naložbe v slovenski turizem."

tatjana.pihlar@dnevnik.si