Najhujša letalska nesreča v Španiji v zadnjih 25 letih

20. avgusta je na madridskem letališču Barajas potniško letalo letalske družbe Spanair, namenjeno na Kanarske otoke, nenadoma zavilo z vzletne steze in zagorelo. V nesreči je umrlo 154 od 172 potnikov in članov posadke na letalu, med žrtvami pa je bilo največ Špancev in Nemcev, ki so potovali na počitnice. Letalo MD-82 zaradi tehničnih razlogov ni moglo vzleteti že dvakrat prej, tri dni pred nesrečo pa so odkrili napako v motorju letala, ki so jo popravili zgolj za prvo silo. Po obširnih preiskavah se je izkazalo, da je nesrečo povzročila napaka v delovanju zakrilc in predkrilc, ki se ob poskusu vzleta niso odprla. Končno poročilo o najhujši letalski nesreči v Španiji v zadnjih 25 letih bo podano šele čez leto ali dve, saj preiskava še vedno poteka.

Nesrečno leto za avstralsko letalsko družbo Qantas

Julija so se začele vrstiti precej bizarne nesreče letalske družbe Qantas, ki pa na srečo niso terjale smrtnih žrtev. 25. julija je moral Qantasov boeing 747-400 s 346 potniki in 19 člani posadke zasilno pristati na letališču v filipinski Manili, saj je kmalu po vzletu na desnem boku letalskega trupa nastala luknja v velikosti manjšega kombija. Po preiskavi so ugotovili, da je luknja nastala po eksploziji cilindra s kisikom.

Tri dni je moralo Qantasovo letalo zasilno pristati zaradi okvare na loputah pristajalnih koles, ki se po vzletu niso zaprle, komaj slab teden kasneje pa je pilot Qantasovega boeinga 767-300 v pristajalnih zakrilcih odkril puščanje hidravlike. Avstralski letalski organi so že naslednji dan napovedali posebno preiskavo te leta 1920 ustanovljene avstralske družbe, ki je načeloma veljala za varno in ni doslej v nesreči izgubila še nobenega letala.

Po dveh mesecih zatišja je ponovno počilo. Sedmega oktobra je moralo Qantasovo potniško letalo zasilno pristati zaradi nenadnih sprememb v nadmorski višini, zaradi katerih se je poškodovalo okrog 40 potnikov. Zadnji incident letalske družbe Qantas se je pripetil konec novembra, ko sta na avstralskem letališču trčila dva – oba Qantasova – Boeinga 747.

Ostale vidnejše nesreče s smrtnimi izidi

19. januarja je v nesreči letala zasebne letalske družbe Gira Globo, ki je strmoglavilo na goratem območju Angole, življenje izgubilo dvanajst oseb. Štiri dni zatem je na severozahodu Poljske strmoglavilo poljsko vojaško letalo. V eni najhujši vojaških katastrof zadnjih 30 let na Poljskem je umrlo vseh 19 potnikov in članov posadke.

26. junija je z radarskih zaslonov kontrole leta izginilo indonezijsko vojaško transportno letalo z 18 osebami. V pragozd na hribovitem predelu planine Salak, kjer so zadnjič videli letalo, se je odpravila indonezijska vojska, ki je letalo zaradi slabih vremenskih razmer našla šele čez dva dni. Med potniki ni bilo preživelih.

24. avgusta je v Kirgizistanu strmoglavilo potniško letalo boeing 737 z 90 potniki. Nesrečo je preživelo le 22 potnikov. Letalo, ki je domnevno strmoglavilo zaradi tehnične napake, je bilo v lasti letalskega prevoznika Itek Air, ki ima zaradi nezadostnih varnostnih standardov od konca julija prepoved letenja v državah Evropske unije.

Osmega oktobra se je med pristajanjem na nepalsko letališče Lukla zaradi goste megle v goro zaletelo letalo s šestnajstimi potniki in tremi člani posadke. Nesrečo le preživel le pilot.