"Na območju koprskega pristanišča lahko naenkrat skladiščimo 50.000 avtomobilov in v zadnjem letu se nenehno gibljemo okoli te meje, vendar uspemo razmere obvladovati," je za pojasnil vodja službe za odnose z javnostmi v Luki Koper Sebastjan Šik.

S pomočjo in v sodelovanju z agenti in špediterji namreč uspevajo srednjeročno načrtovati svoje delo in se prilagajati prihodom tovora. "Sicer pa se zavedamo razmer na trgu in iščemo primerne rešitve," pojasnjuje Šik.

Pretovor v koprski luki je v letošnjih prvih devetih mesecih znašal 12 milijonov ton in je bil v primerjavi z lanskim letom višji za šest odstotkov. Avtomobilov so v tem obdobju pretovorili 456.257. Pri tem načrtujejo, da bodo do konca leta dosegli načrtovani pretovor 15,3 milijona ton blaga.

Manjše povpraševanje po novih avtomobilih pa že dela preglavice nemškim pristaniščem. V pristanišču Bremerhaven, največjem pristanišču za pretovor novih avtomobilov v Nemčiji, je trenutno parkiranih 90.000 avtomobilov, s čimer so že presegli meje zmogljivosti. Običajno tam čaka na izvoz oz. je prispelo iz tujine približno 60.000 avtomobilov, predsednik upravnega odbora družbe BLG Logistics Detthold Aden pa po poročanju nemške tiskovne agencije dpa pričakuje umiritev razmer v prvem četrtletju 2009, saj bodo proizvajalci med podaljšanimi novoletnimi prazniki zmanjšali obseg proizvodnje.