In prav o vlaganjih v železniško in cestno infrastrukturo, ki naj bi Sloveniji pomagala prebroditi finančno in gospodarsko krizo, je bilo včeraj na odboru tudi največ slišati. O usodi vinjet, zaradi katerih je Slovenija v postopku pred evropsko komisijo, pa bore malo. Člani odbora so Vlačiča sicer podprli z 11 glasovi za in šestimi proti.

"O vinjetah bom spregovoril, če me bo kdo o tem vprašal," je člane odbora v delu predstavitve o cestninjenju "izzval" Vlačič. Iz vrst opozicijskih poslancev, ki so vinjete tudi uvedli, vprašanja na to temo ni bilo. Ga je pa postavil Vlačičev strankarski kolega iz SD Matjaž Han.

Slovenija ima, kot je strnil Vlačič, dve možnosti glede vinjet. Ali popusti Bruslju in uvede krajše vinjete, kar bi pomenilo še večji manko sredstev za poplačilo dolga državne družbe za avtoceste (Dars). Ali pa vztraja pri sedanji ureditvi, pri tem pa izgubi evropska sredstva za gradnjo avtocest, kar se pravzaprav že dogaja. O ukinitvi vinjet v novi vladi sicer ne razmišljajo, je dejal Vlačič. "Vsako leto pač ne moremo spreminjati sistema cestninjenja," meni, pa čeprav je zaradi vinjet ogrožena vzdržnost financiranja nacionalnega programa izgradnje avtocest. Glede satelitskega cestninjenja pa: "To bo v Sloveniji izvedljivo šele, ko bo interoperabilnost zagotovljena v celotni Evropski uniji."

Sicer pa bodo ena izmed prednostnih nalog, tako Vlačič, vlaganja v železniško infrastrukturo, ki jo je Slovenija doslej zapostavljala na račun avtocest. "A že kar hitro utegnemo naleteti na oviro pri drugem tiru med Koprom in Divačo. Prostorski načrt imamo za en tir, vendar že postaja očitno, da bo potreben dvojni tir. Ali naj torej začnemo že graditi, ali naj spremenimo prostorski akt?" je možne nove zamike posodabljanja železniške infrastrukture orisal Vlačič.

Več pozornosti bodo deležne tudi državne ceste, ki jih je polovica v slabem stanju, za avtoceste pa naj bi se znova več sredstev našlo v državnem proračunu. Prav izdatnejše financiranje cestne infrastrukture iz državnega proračuna pa je zaskrbelo Petra Verliča (SDS): "Če bo šlo prihodnje leto za cestno infrastrukturo iz proračuna 250, 300 milijonov evrov, kolikor ste napovedali, se bojim, da se bo proračun razpočil."